beantwoord

traject abbo en flex

• 4 juli 2020
  • 8 reacties
  • 243 Bekeken

Reputatie 1

Mijn dochter van 13 moet door de weeks met de trein naar school. Ik zie dat een maandabbo vast traject 135 euro kost. Per jaar is het 108 euro pm. Er staat bij eerst jaar vol maken daarna pm opzegbaar. Nou dacht ik dat er een flex abbo combi met traject zou komen deze zomer. Komt die er nog op tijd voor ouders om te beslissen dwz voor september? 
Vraag no. 2 er staat bij flex de tekst dat je zelfs een jaarabbo in het eerste jaar kan omzetten in flex. Dat lijkt tegenstrijdig aan de tekst dat je eerst een jaar moet vol maken. Of wordt omzetten wel geaccepteerd als zijnde niet opzeggen? De vraag is dus kan ik het traject abbo voor een jaar opzeggen bv voor de zomervak begint en omzetten op flex. En moet ik dan weer opnieuw voor een jaar aanvragen en zelfde weer na een jaar. 
Vraag no. 3 wat is het voordeligst in ons geval? 

H

artelijk dank alvast voor de reacties.

icon

Beste antwoord door Robert B 4 juli 2020, 22:15

Je kunt gewoon het goedkopere jaarabonnement nemen, wat op elk moment (óók in het eerste jaar) om te zetten is naar NS Flex.

Scheelt je ook nog het maandelijks handmatig moeten verlengen (opnieuw bestellen, wat ooit via Mijn NS kon maar al meer dan een jaar niet meer werkt).

Traject Vrij binnen Flex is voor 2021 beloofd, maar of dat dan ook kan voor iemand van 13/14 weet ik niet.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Je kunt gewoon het goedkopere jaarabonnement nemen, wat op elk moment (óók in het eerste jaar) om te zetten is naar NS Flex.

Scheelt je ook nog het maandelijks handmatig moeten verlengen (opnieuw bestellen, wat ooit via Mijn NS kon maar al meer dan een jaar niet meer werkt).

Traject Vrij binnen Flex is voor 2021 beloofd, maar of dat dan ook kan voor iemand van 13/14 weet ik niet.

Reputatie 1

Dank je Robert, dus ik kan dat jaarabbo omzetten zeg maar in juli 2021 als de vak begint en dan weer een jaarabbo nemen vanaf september? En dan juli 2022 weer hetzefde.

ik dacht verder hier te lezen dat flex eerder beschikbaar zou zijn voor trajectvrij. Of vergis ik me https://locov.nl/binaries/Locov%202019-232508%20besluit%20wijziging%20NS-abonnementen_tcm118-415560.pdf

Badge +3

Dat zal allemaal prima kunnen, ook voor juli 2021 hoor.

En dat Flex Traject Vrij komt ‘voor 2021’ beschikbaar dus dat kan in de loop van dit jaar zijn, maar ook pas per 1 januari. Hou dat laatste maar aan eigenlijk…

Het scheelt je dus gewoon een boel (geld en moeite) om géén maandabonnement te nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Flex Traject Vrij moet voor het eind van het jaar beschikbaar zijn. Wanneer je nu een jaarabonnement Traject Vrij afsluit wordt die op zijn laatst begin januari 2021 overgezet naar Flex Traject Vrij. Dan kun je op elk moment Flex Traject Vrij wijzigen in Flex zonder Flex abonnement (of een ander abonnement) en daarna weer terug wijzigen naar Flex Traject Vrij. Er moet wel altijd minstens 1 maand tussen elke wijziging zitten. Dit jaar is dus het laatste jaar dat je een jaarabonement Traject Vrij afsluit, vanaf 2021 bestaat dat niet meer, alleen het Flex abonnement.

Badge +3

Jammer dat die PDF van Locov niet doorzoekbaar is, op tekst. Maar per 2021 zal er toch echt een Flex versie van Traject moeten komen, misschien eerder maar dat weten we nog niet.

Reputatie 7
Badge +3

In dat PDF document staat dat medio Q2 de verkoop van het huidige jaar en maandabonnement zal stoppen. Dat is intussen al geweest. Stoppen van de huidige abonnementen kan alleen als er al een Flex variant van is, wat dus nog niet het geval is. 

BTW, aan een moderator: kan van https://www.ns.nl/abonnementen/traject-vrij.html bij Samenreiskorting de tussen haakjes mededeling “tijdelijk niet beschikbaar” weggehaald worden?

Ik heb het doorgegeven @Momo. NS Flex Traject Vrij is inderdaad nog in ontwikkeling. Een exacte datum staat nog niet vast maar in 2020 is nog steeds de bedoeling. 

Reputatie 2

Ondertussen is NS Flex Traject Vrij beschikbaar gekomen. 

Reageer