beantwoord

Traject abonnement Amersfoort - Amsterdam Zuid over Utrecht Centraal?

• 15 november 2019
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb momenteel een traject abonnement Amersfoort - Amsterdam Zuid. Geheel volgens de online reisplanner gaat een kwart van mijn reizen over Utrecht Centraal. Ik ging er daarom van uit dat Utrecht Centraal op mijn traject lag en ook gratis te bereizen viel. Zo staat het namelijk in de Algemene Voorwaarden.

Toch heeft een reis van Amsterdam Zuid naar Utrecht Centraal mij geld gekost. Hoe werkt dat?

icon

Beste antwoord door Tamzin 15 november 2019, 13:02

Uw afgekochte traject loopt via Weesp. U mag omreizen via Utrecht Centraal als dat sneller is mits u de reis dan niet onderbreekt.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Uw afgekochte traject loopt via Weesp. U mag omreizen via Utrecht Centraal als dat sneller is mits u de reis dan niet onderbreekt.

Badge +3

Volgens mij ben je (ook als je in Utrecht bijv. even naar de WC gaat of koffie halen bij de McDonald’s) al aan het omreizen buiten traject volgens het systeem, ook al mag je VIA Utrecht.

En wordt dus zelfs een overstap (uit- en incheck binnen 35 minuten) al gefactureerd, ook al is dat strikt genomen geen onderbreking maar een vervolg van je reis (Overstap OK).

Voor Sloterdijk is dat volgens mij opgelost, Traject Vrij houders krijgen geen extra kosten meer gefactureerd als ze daar door poortjes gaan (en 15 TE omreizen)?

Reageer