beantwoord

Traject abonnement geldig als het een gedeelte van je reis is.

• 3 mei 2017
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Mijn situatie is als volgt. Ik woon in Utrecht en moet elke dag van Utrecht Centraal naar Breukelen(sprinter) om daar over te stappen op een bus. Op de terug weg is mijn bus altijd vertraagd door file op de A2 zelf dan wel voor de afslag Breukelen. Het is daardoor tijd technisch voordeliger voor mij om terug te reizen via Amsterdam Bijlmer Arena. Mijn vraag is, als ik een traject abonnement Utrecht-Breukelen neem. Krijg ik dit deel van mijn reis vergoed als ik de intercity van Bijlmer Arena naar Utrecht Centraal reis? (Dat ik dus alleen het deel Bijlmer-Breukelen betaal). Er zijn namelijk 2 dagen dat ik vroeg terug moet zijn in Utrecht.
icon

Beste antwoord door Tochjo 3 mei 2017, 19:24

Ja, u betaalt dan alleen voor Amsterdam Bijlmer ArenA-Breukelen. Dat kost u 3,80 euro (bij inchecken in de spitsuren) of 2,30 euro (bij inchecken in de daluren). Merk op dat u gewoon kunt inchecken in Amsterdam Bijlmer Arena en kunt uitchecken in Utrecht Centraal; achteraf zal alleen het deel buiten uw vaste traject in rekening worden gebracht. Ook reizen met de intercity, die niet stopt in Breukelen, is toegestaan.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Ja, u betaalt dan alleen voor Amsterdam Bijlmer ArenA-Breukelen. Dat kost u 3,80 euro (bij inchecken in de spitsuren) of 2,30 euro (bij inchecken in de daluren). Merk op dat u gewoon kunt inchecken in Amsterdam Bijlmer Arena en kunt uitchecken in Utrecht Centraal; achteraf zal alleen het deel buiten uw vaste traject in rekening worden gebracht. Ook reizen met de intercity, die niet stopt in Breukelen, is toegestaan.
Top, bedankt voor de snelle reactie!
Het wordt dan wel verrekend op je maandelijkse factuur voor het stukje Amsterdam Bijlmer ArenA - Breukelen. Maar ik denk dat het in uw situatie misschien voordeliger is om dan een Altijd Voordeel abonnement te gaan nemen. Je hebt een maandabonnement en een jaarabonnement. Je krijgt in de daluren 40% korting en in de spits 20% korting. Lijkt u dat misschien wat? Het kan zowel 1e als 2e klasse.

Reageer