beantwoord

Traject jaar omzetten naar maand

• 13 januari 2015
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Beste NS,

Na het stopzetten van mijn studentenreisproduct, moest ik nog 2 maanden in de spits op en neer van Utrecht naar Amsterdam Amstel.
Via de kortingsregeling voor langstudeerders kwam ik daarom uit bij een traject vrij abonnement. Nu ik na deze 2 maanden mijn abonnement stop wil zetten, blijkt dat ik per abuis een jaarcontract heb afgesloten ipv een abonnement dat iedere maand stopgezet kan worden. Ik was mij hier tijdens het afsluiten in het geheel niet van bewust. De dame van de klantenservice zei dat ze niks voor mij kon betekenen, maar de kous is hiermee voor mij niet af. De komende maanden heb ik geen inkomen en ben ik ook niet van plan om in de spits naar Amsterdam te reizen. De 155 euro per maand kan ik dan ook echt niet missen! . Is het mogelijk om het extra geld neer te leggen wat ik zou hebben betaald voor 3 maand-abonnementen, en hiermee mijn abonnement stop te zetten?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 13 januari 2015, 16:39

Goed dat je ons forum hebt gevonden Tommy voor het bespreken van je probleem. Wat mijn collega aan de telefoon heeft gezegd klopt. Je hebt duidelijk een jaarabonnement aangeschaft. Een jaarabonnement is relatief een stuk goedkoper dan een maandproduct, maar je zit er wel 12 maanden aan vast. Dat staat duidelijk in alle voorwaarden. Je hebt twee maanden met het product gereisd, dus ook voor jou moest toch echt duidelijk zijn geweest dat het om een maandproduct ging en niet om een jaarproduct. Ik stel voor dat je mij even een privébericht stuurt met NAW-gegevens en kaartnummer. Dan wil ik overleggen wat er mogelijk is, maar ik kan geen toezeggingen doen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
@Tommy van Dijk: mocht de NS u niet ter wille zijn: u kunt wel iedere maand het traject van het Traject Vrij Jaar abonnement veranderen. Dat kunt u zelf doen via Mijn NS. Het traject Sliedrecht-Hardinxveld Blauwe Zoom is met 28,10 per maand het goedkoopste traject dat wij op het forum zijn tegengekomen. Je reist dan voor 28,10 per maand in de daluren met 40% korting, want aan het traject heb je waarschijnlijk niets...
Goed dat je ons forum hebt gevonden Tommy voor het bespreken van je probleem. Wat mijn collega aan de telefoon heeft gezegd klopt. Je hebt duidelijk een jaarabonnement aangeschaft. Een jaarabonnement is relatief een stuk goedkoper dan een maandproduct, maar je zit er wel 12 maanden aan vast. Dat staat duidelijk in alle voorwaarden. Je hebt twee maanden met het product gereisd, dus ook voor jou moest toch echt duidelijk zijn geweest dat het om een maandproduct ging en niet om een jaarproduct. Ik stel voor dat je mij even een privébericht stuurt met NAW-gegevens en kaartnummer. Dan wil ik overleggen wat er mogelijk is, maar ik kan geen toezeggingen doen.

Reageer