beantwoord

Traject jaarabonnement omzetten naar NS Flex

  • 26 maart 2020
  • 14 reacties
  • 304 Bekeken

Hoi! 

Ook ik zit inmiddels opgescheept met een nog niet afgelopen jaarabonnement, waar ik door de overschakeling naar online onderwijs helaas ook geen gebruik meer van kan/ga maken. Als ik het goed begrepen heb hier, is het dus een mogelijkheid om ook een nog niet afgelopen jaarabonnement om te zetten naar NS Flex, toch? 

Ik probeer mijn abonnement nu echter te wijzigen via Mijn NS, maar ik krijg niets aangepast. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? In Mijn NS ga ik naar ‘Producten’ om vervolgens bij mijn abonnement op ‘Abonnement aanpassen of uitbreiden’ te klikken. Vervolgens kom ik weer terug bij mijn abonnement, maar kan ik verder niets doen (zie foto).

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Momo 26 maart 2020, 15:32

Wijzigen via MijnNS gaat niet via “Mijn producten".  Dit kan op de startpagina, klik daarvoor in het vak met titel “Stap nu over naar NS Flex” op de blauwe button “Direct bestellen”.  Je ziet dan de OV-Chipkaart(en) waarmee je kunt overstappen.  Lukt dit ook niet, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Probeer het via Klantenservice. Een combinatie met een grensabonnement is  kennelijk lastiger.


De druk op Klantenservice is op dit moment gigantisch. Bedenk voordat u contact opneemt of het  nu nodig is en echt niet kan wachten. Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Neem geen contact op als het niet nu echt moet. De wachttijden zijn zeer lang, soms uren. De beste kans maakt u in de latere avond en in de nacht.

Lees in ieder geval dit uitstekende topic  van Jouke NS door.

 

Wat @Momo  schrijft is handiger om eerst te proberen. Ik ben wel benieuwd of het werkt met deze combinatie van een grensabonnement.

Probeer het via Klantenservice. Een combinatie met een grensabonnement is kennelijk lastiger.


De druk op Klantenservice is op dit moment gigantisch. Bedenk voordat u contact opneemt of het  nu nodig is en echt niet kan wachten. Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Neem geen contact op als het niet nu echt moet. De wachttijden zijn zeer lang, soms uren. De beste kans maakt u in de latere avond en in de nacht.

Lees in ieder geval dit uitstekende topic  van Jouke NS door.
 

Ah oke! Ben het gewend inderdaad, dat het met een grensabonnement allemaal net even ietsjes lastiger gaat. Thanks!

Reputatie 7
Badge +3

Wijzigen via MijnNS gaat niet via “Mijn producten".  Dit kan op de startpagina, klik daarvoor in het vak met titel “Stap nu over naar NS Flex” op de blauwe button “Direct bestellen”.  Je ziet dan de OV-Chipkaart(en) waarmee je kunt overstappen.  Lukt dit ook niet, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Wijzigen via MijnNS gaat niet via “Mijn producten".  Dit kan op de startpagina, klik daarvoor in het vak met titel “Stap nu over naar NS Flex” op de blauwe button “Direct bestellen”.  Je ziet dan de OV-Chipkaart(en) waarmee je kunt overstappen.  Lukt dit ook niet, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Oh deze interface heb ik nog niet gezien, dit ga ik nog even proberen, thanks! 

Reputatie 7
Badge +4

Zou u het willen terugkoppelen of het werkt bij uw abonnement? Dat geeft ons weer mogelijkheden anderen met dit minder gebruikelijkeabonnement van de juiste informatie te voorzien.

Zou u het willen terugkoppelen of het werkt bij uw abonnement? Dat geeft ons weer mogelijkheden anderen met dit minder gebruikelijkeabonnement van de juiste informatie te voorzien.

De eerste stap lijkt in elk geval te lukken! Maar even voor de zekerheid: als ik overstap naar NS Flex (de variant zonder abonnement), dan komt de betaling van mijn huidige grensabonnement sowieso te vervallen toch? Ook al heb ik een jaarabonnement dat ik nog geen 12 maanden in mijn bezit heb? 

Badge +3

Dat is juist, je krijgt na de overstap naar Flex ook een tussentijdse creditfactuur voor reeds betaalde dagen van de lopende maand (t/m 11-04-2020).

Let op: Een overstap dien je nog wel te bevestigen bij een automaat (station, supermarkten e.d.)

Voor anderen die dit lezen, overstappen naar Flex kan ook via https://ns.nl/abonnementen en https://ns.nl/flex De melding over €10 inschrij/administratiekosten geldt niet als je al een NS abonnement hebt.

Dat is juist, je krijgt na de overstap naar Flex ook een tussentijdse creditfactuur voor reeds betaalde dagen van de lopende maand.

Voor anderen die dit lezen, overstappen naar Flex kan ook via https://ns.nl/abonnementen en https://ns.nl/flex De melding over €10 inschrij/administratiekosten geldt niet als je al een NS abonnement hebt.

Top, dankjewel!

Zou u het willen terugkoppelen of het werkt bij uw abonnement? Dat geeft ons weer mogelijkheden anderen met dit minder gebruikelijkeabonnement van de juiste informatie te voorzien.

Het lijkt gelukt! Ik heb net de bevestigingsmail ontvangen. Bedankt allemaal!

Reputatie 7
Badge +4

Mooi zo. Onze dank!

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat het gelukt is. Niet vergeten de wijziging nog als bestelling bij een automaat op te halen. Als het goed is staat er in de mail een uiterste datum daarvoor. 

Mooi dat het gelukt is. Niet vergeten de wijziging nog als bestelling bij een automaat op te halen. Als het goed is staat er in de mail een uiterste datum daarvoor. 

Klopt, ga ik snel doen!

Hoi,

 

Is het dan ook weer mogelijk om alles terug te draaien, als de switch nu wordt gemaakt? Traject Vrij (=klassiek abonnement) naar NS Flex, en dan terug naar Traject Vrij?

 

Hoor het graag,

 

Groet,
Ting

Reputatie 5
Badge

Dat is zeker mogelijk. In principe is een wijziging pas na 1 maand mogelijk, maar bij een 'upgrade' is de klantenservice daar coulant in en kan het ook eerder gewijzigd worden.

Deze wijziging kan alleen gedaan worden door contact op te nemen met de klantenservice en kan niet via uw Mijn NS. 

Reageer