Traject Vrij

• 28 October 2014
  • 3 reacties
  • 267 Bekeken

Hallo,

Ik reis dagelijks van Voorhout naar Amsterdam Sloterdijk, hiervoor sluit ik normaal gesproken een traject vrij abonnement voor af.
Echter moet ik nu wekelijks voor een cursus in Leiden zijn, waardoor ik dus buiten mijn traject ga.
Volgens de site is een traject vrij abonnement van leiden naar amsterdam sloterdijk even duur als van voorhout naar amsterdam sloterdijk, daarom lijkt het mij handig om een abonnement van leiden naar amsterdam sloterdijk af te sluiten.
Is het mogelijk om dan alsnog van voorhout naar amsterdam sloterdijk (zonder extra kosten) te reizen op een traject vrij abonnement tussen Leiden en Amsterdam Sloterdijk, het ligt namelijk wel op de route!

Groetjes,

Ida

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Volgens de site is een traject vrij abonnement van leiden naar amsterdam sloterdijk even duur als van voorhout naar amsterdam sloterdijk
Volgens mij niet, waar zie je dat?

Je mag wel van Vh naar Ass via Ledn, maar niet met een abo van Vh naar Ass reizen van/naar Ledn.
Badge
Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen, want ik moet wel aangeven dat het een technisch verhaal wordt. De prijs van je abonnement is gebaseerd op de kortst mogelijke route: via Haarlem. Voor de andere door de Reisplanner geadviseerde routes geldt dat je ze wel mag gebruiken, maar dat als je een tussenliggend station als begin-/eindpunt gebruikt, er mogelijk extra kosten worden berekend. We hebben in het voordeel van onze klanten echter een extra marge ingebouwd en toevallig ligt Leiden binnen die marge, waardoor je toch zonder extra kosten van en naar Leiden mag reizen. Op deze pagina vind je nog wat rekenvoorbeelden
Groet, Leny
@Leny NS

Die marge bedroeg toch 10 tariefeenheden? - De route via Leiden is in dit geval 16 tariefeenheden langer dan die via Haarlem, dus Leiden valt buiten die marge.

Reageer