beantwoord

Traject Vrij abo ook geldig op de Valleilijn??

• 3 november 2015
  • 38 reacties
  • 1168 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Goedemorgen Treingebruiker. Ik ga je suggestie doorzetten naar dezelfde afdeling.
Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Wanneer gaat de proef enkelvoudig inchecken van start?
Helaas is er momenteel geen data beschikbaar m.b.t. deze proef.
Ik begrijp nu niet helemaal hoe ik reactie 24 van Sivan moet interpreteren.
Gaan jullie deze fout nu oplossen en zo ja wanneer?
Of vinden jullie dit niet nodig omdat de fout niet meer zal optreden op het moment dat een proef van start gaat, ook al is op dit moment volslagen onduidelijk wanneer dat het geval zal zijn?
Treingebruiker, een terugkoppeling n.a.v. je suggestie. Mijn collega geeft aan dat het logischer is dat er iets bij Connexxion moet veranderen, dan dat wij expliciet melden dat het ook om Connexxion gaat. Mijn collega zal vragen dit bij Connexxion te regelen.
Theofiel: ja, deze fout zal automatisch verholpen zijn zodra de proef van start gaat. Ik heb op dit moment alleen nog geen concrete data, vandaar de workaround om restitutie te geven.
Theofiel: ja, deze fout zal automatisch verholpen zijn zodra de proef van start gaat. Ik heb op dit moment alleen nog geen concrete data, vandaar de workaround om restitutie te geven.

Wat Theofiel terecht opmerkt is dat het niet handig is om het oplossen van deze fout afhankelijk te maken van een proef waarvan na meerdere malen uitstel nu helemaal geen startdatum meer wordt genoemd. Los dan nu eerst dit probleem op met een software-update en voer later een aparte software-update uit voor die proef.
Treingebruiker, een terugkoppeling n.a.v. je suggestie. Mijn collega geeft aan dat het logischer is dat er iets bij Connexxion moet veranderen, dan dat wij expliciet melden dat het ook om Connexxion gaat. Mijn collega zal vragen dit bij Connexxion te regelen.

Maar als NS duidelijk vermeldt voor welke vervoerders korting geldt in de daluren mgv een TrajectVrij abo dan is alles glashelder, nu is het interpretabel naar twee kanten toe en krijg je dit soort fratsen. Tuurlijk ben ik eens dat CX iets moet veranderen, maar op de keper beschouwd kan zo'n zinsnede als 'andere vervoerders' alles inhouden (en kan bv. CX beweren daar niet onder te vallen...)
Sowieso is het natuurlijk de plicht van NS om duidelijk te maken welke rechten en plichten er bij hun reisproducten horen. De wijze waarop men hier bij Traject Vrij mee omgaat is beneden alle peil.
Hoe staat het hier nu mee?= 'proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn'
Badge +3
Er zijn momenteel verschillende proeven gaande. Zie www.valleilijnproef.nl.
Dat had ik reeds gevonden, bedoelde meer of het probleem waarmee ik het topic was gestart al verholpen was/is??

De proeven betreffen voornamelijk overstappen van NS op Connexxion/Valleilijn (met allerhande producten), mijn vraag was als je INSTAPT/INCHECKT (bij zo'n Connexxion paaltje) op A'foort centraal met een NS Jaar Trajectkaart of dan ook de voordeelurenkorting eens goed berekend wordt??

Mijn laatste bevinding was dat dit niet verrekend werd en ik altijd moest bellen om het eea weer te laten terugstorten... (dit terwijl het wel maanden goed gegaan was)
Kan bevestigen dat de korting nu ook verrekend wordt met een TrajectVrij kaart van NS op de Valleilijn, bedankt voor het communiceren hiervan... (ironisch)

Reageer