beantwoord

Traject Vrij abo ook geldig op de Valleilijn??

• 3 november 2015
  • 38 reacties
  • 1170 Bekeken

Heb net contact gehad met Connexxion (waar de Valleilijn onder valt) en zei zeggen me nergens te kunnen vinden dat ik met mijn NS Traject Vrij abonnement recht zou hebben op korting op de Valleilijn.

Op https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen-op-een-traject/p/traject-vrij-jaar zeggen zij aan de zinsnede 'Ook geldig bij andere treinvervoerders' niet kunnen ontlenen dat het dan ook voor de Valleilijn geldt. Misschien zou het duidelijker zijn voor NS om te noemen welke treinvervoerders er onder Andere treinvervoerders vallen? Of ALLE andere treinvervoerders neer te zetten.

Op http://connexxion.nl/nieuws/24/valleilijn/131 wordt Traject Vrij dan ook niet genoemd onder de korting dragende abo's van NS.

Waarom staan er dan op de NS planner dan geen uitzonderingen genoemd bij de prijzen??
icon

Beste antwoord door Sivan NS 10 december 2015, 16:26

Hoi Treingebruiker. Ik plak even wat ik net ook aan Daniel heb gemeld:

Het duurde even, maar ik heb een terugkoppeling ontvangen.

Het klopt dat de korting niet wordt toegekend op de Valleilijn, wanneer je met je Traject Vrij buiten je traject reist.

Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Daniel, in dit geval mag je jouw claim bij mij indienen. Andere forumleden die dit lezen en hetzelfde probleem hebben gehad: ook jullie mogen mij via een privébericht je kaartnummer sturen.
Bekijk origineel

38 reacties

Dat zou ik persoonlijk erg apart vinden, want de andere abonnementen behoren daar ook geldig te zijn. Misschien blijkt dat ook niet goed door Connexxion gerekend te worden. Ben benieuwd waar de fout zit zeg en ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Ik hoop ook snel. Het zou al schelen als de NS mij een officiële verklaring zou kunnen laten zien (bv. online) waar uit blijkt dat een Traject Vrij abo ook recht geeft op korting op de Valleillijn. Zoals het nu geformuleerd is is niet genoeg voor Conexxion...
Reputatie 6
Badge +1
Heeft u problemen gehad met korting op de Valleilijn?
Ondanks dat Connexxion dit alles beweert, Traject Vrij moet gewoon geldig zijn op de Valleilijn. Als u in de daluren incheckt in Amersfoort, Ede of op één van de tussenliggende stations (en bij het juiste paaltje) moet u gewoon automatisch de korting krijgen. Mij is dat in elk geval regelmatig gelukt
Reputatie 6
Badge +1
Op deze pagina van NS staat overigens expliciet genoemd dat Traject Vrij geldig is bij Connexxion.
Op deze pagina van NS staat overigens expliciet genoemd dat Traject Vrij geldig is bij Connexxion.

Heb inderdaad problemen met dat er geen korting wordt gerekend met gebruikmaking van een Traject Vrij abonnement op de Valleilijn. Ook uit genoemde webpagina blijkt niet dat er korting geldt voor gebruikmaking van een Traject Vrij abonnement op de Valleilijn. Er staat alleen iets over dat je dat type abonnement kan gebruiken op de Valleilijn...

Geef mij maar het tijdperk met kaartjes en 1 vervoerder, want o het is zo gebruikersvriendelijker tegenwoordig...
Hier staat bv ook geen Traject Vrij bij:

http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders bij de vraag wat zij de daluren...
Reputatie 6
Badge +1
Het is een bekend probleem wat u noemt. Zie ook https://forum.ns.nl/overige-producten-6/vol-tarief-ipv-40-korting-gerekend-trajectvrij-connexxion-14914, waar NS de reiziger aanraadt contact op te nemen met Connexxion. NS Zegt hier niets aan te kunnen doen, en ook geen oplossing voor de klant te kunnen bieden. Voor de klantenservice van de Valleilijn zie http://www.valleilijn.nl/contact/.

Overigens geldt hetzelfde probleem ook soortgelijk bij reizen op vol tarief, zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/kostenberekening-traject-vrij-reizen-buiten-traject-meedere-vervoerders-11557
Reputatie 6
Badge +1
Wel raar trouwens dat op de genoemde pagina van voorwaarden en folders Traject Vrij niet wordt genoemd.
Net als je andere issue zoek ik dit ook met prioriteit uit en kom er volgende week op terug.
Ik ga dit onderwerp morgen bespreken met een van mijn collega's. Ik kom er z.s.m. op terug.
Reputatie 2
Heeft u problemen gehad met korting op de Valleilijn?
Ondanks dat Connexxion dit alles beweert, Traject Vrij moet gewoon geldig zijn op de Valleilijn. Als u in de daluren incheckt in Amersfoort, Ede of op één van de tussenliggende stations (en bij het juiste paaltje) moet u gewoon automatisch de korting krijgen. Mij is dat in elk geval regelmatig gelukt

In 2014 ging dit inderdaad nog gewoon goed: in de enige week dat mijn TrajectVrij in dat jaar geldig is geweest kreeg ik nog korting op de Valleilijn. Maar in 2015 dus niet meer.
Ik heb later dit jaar (2015 dus) ook korting gehad...
Net als je andere issue zoek ik dit ook met prioriteit uit en kom er volgende week op terug.

En volgende week werd de week erop en misschien wel 2016?

Geen enkele uitleg waarom het zo lang moet duren en kennelijk normaal dat een bedrijf zich zo er vanaf kan maken naar hun geldverschaffers (te weten hun afnemers)

En ja de vraag staat ook uit bij Connexxion (maar idem dito: u hoort van ons...)
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben er van overtuigd dat de medewerkers van dit forum dit soort dingen echt onder de aandacht brengen van mensen die er meer van weten, en hen regelmatig vragen naar de status. Maar Traject Vrij is het meest mysterieuze product dat NS aanbiedt, en bijna niemand schijnt echt te weten hoe het zit...
Ik geloof ook niet dat ik aan het lijntje wordt gehouden, maar vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat het zo onduidelijk is (te meer omdat het ooit wel goed gegaan is...)
Verbaast het niemand dat Connexxion in dit bericht (en verder) nog het 40%-kortingsrecht voor Traject Vrij bevestigde, maar niet kon achterhalen door welke technische oorzaak dat niet werd verleend, terwijl volgens TS nu door Connexxion wordt betwist dat er op basis van dit abonnement korting verleend zou moeten worden?
Haha dit bericht kende ik niet, maar het bewijst des te meer hoe klungelig er met abonnementen wordt omgegaan...
Het zou sowieso de NS sieren als in dit topic in ieder geval met een concrete Ja of Nee antwoord op de vraag gegeven wordt:
Heb je met trajectvrij ook recht op 40% (bij reizen buiten je traject) op de valleilijn?

Het is erg klungelig vind ik dat de NS niet minimaal een concreet antwoord kan geven op deze vraag. Vervolgens kan er uit gezocht worden waarom het technisch dan niet altijd werkt zoals moet, maar dan weet je als reiziger tenminste waar je recht op zou moeten hebben.
Jongens, ik ben het volledig met jullie eens. Ik zou willen dat ik dat ook meteen kon, een helder en concreet antwoord geven, maar helaas ben ik hierin afhankelijk van anderen. En omdat ik transparant wil zijn en geen fouten wil maken in mijn antwoord, wil ik dit goed uitzoeken. Dit betekent helaas een niet zo snelle afhandeling, maar hopelijk kunnen jullie mij dit vergeven..
Jullie kunnen toch na 20 dagen wel een concreet antwoord geven op de vraag die marv87 stelt ?

Overigens was dit probleem 4 maanden geleden al bekend.
Macca, jij bent volgens mij niet bij dit topic betrokken geweest. Wat is de toegevoegde waarde van nogmaals aankaarten dat een snellere reactie gewenst is?

Ik heb Treingebruiker via een privébericht al laten hiermee bezig te zijn. Ik wil dit onderwerp graag in zijn volledigheid uitzoeken (ook i.c.m. GTbV bijvoorbeeld), en daarom pak ik het graag goed aan.
Mag ik dan niet reageren als ik er niet bij betrokken bent ?

Ik wijs je er alleen op dat dit probleem al 4 maanden speelt en toen vond je het niet nodig er achter aan te gaan, toen moest de klant het maar doen.
Graag zelfs, maar niet als je alleen (negatief) herhaalt wat eerdere (betrokken) forumleden al hebben benoemd. Dat lijkt mij niet nodig en maakt het topic alleen maar langer (zonder inhoud).
Hoi Treingebruiker. Ik plak even wat ik net ook aan Daniel heb gemeld:

Het duurde even, maar ik heb een terugkoppeling ontvangen.

Het klopt dat de korting niet wordt toegekend op de Valleilijn, wanneer je met je Traject Vrij buiten je traject reist.

Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Daniel, in dit geval mag je jouw claim bij mij indienen. Andere forumleden die dit lezen en hetzelfde probleem hebben gehad: ook jullie mogen mij via een privébericht je kaartnummer sturen.
Ok, softwareprobleem dus (vermoedde ik al aangezien het eerder dit jaar wel goed ging), maar gaat NS nu duidelijker expliciteren wat ze met 'andere vervoerders' bedoelt in de voorwaarden bij de Traject Vrij kaart? Dan krijg ik als ik Connexxion benader niet de formele opmerking dat ze dat product niet kennen vwb korting berekening als er in de daluren mee gereisd wordt op de Valleilijn.

Bedankt voor het antwoord

Reageer