beantwoord

Traject Vrij abo ook geldig op de Valleilijn??

  • 3 november 2015
  • 38 reacties
  • 1169 Bekeken

Heb net contact gehad met Connexxion (waar de Valleilijn onder valt) en zei zeggen me nergens te kunnen vinden dat ik met mijn NS Traject Vrij abonnement recht zou hebben op korting op de Valleilijn.

Op https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen-op-een-traject/p/traject-vrij-jaar zeggen zij aan de zinsnede 'Ook geldig bij andere treinvervoerders' niet kunnen ontlenen dat het dan ook voor de Valleilijn geldt. Misschien zou het duidelijker zijn voor NS om te noemen welke treinvervoerders er onder Andere treinvervoerders vallen? Of ALLE andere treinvervoerders neer te zetten.

Op http://connexxion.nl/nieuws/24/valleilijn/131 wordt Traject Vrij dan ook niet genoemd onder de korting dragende abo's van NS.

Waarom staan er dan op de NS planner dan geen uitzonderingen genoemd bij de prijzen??
icon

Beste antwoord door Sivan NS 10 december 2015, 16:26

Hoi Treingebruiker. Ik plak even wat ik net ook aan Daniel heb gemeld:

Het duurde even, maar ik heb een terugkoppeling ontvangen.

Het klopt dat de korting niet wordt toegekend op de Valleilijn, wanneer je met je Traject Vrij buiten je traject reist.

Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Daniel, in dit geval mag je jouw claim bij mij indienen. Andere forumleden die dit lezen en hetzelfde probleem hebben gehad: ook jullie mogen mij via een privébericht je kaartnummer sturen.
Bekijk origineel

38 reacties

Kan bevestigen dat de korting nu ook verrekend wordt met een TrajectVrij kaart van NS op de Valleilijn, bedankt voor het communiceren hiervan... (ironisch)
Dat had ik reeds gevonden, bedoelde meer of het probleem waarmee ik het topic was gestart al verholpen was/is??

De proeven betreffen voornamelijk overstappen van NS op Connexxion/Valleilijn (met allerhande producten), mijn vraag was als je INSTAPT/INCHECKT (bij zo'n Connexxion paaltje) op A'foort centraal met een NS Jaar Trajectkaart of dan ook de voordeelurenkorting eens goed berekend wordt??

Mijn laatste bevinding was dat dit niet verrekend werd en ik altijd moest bellen om het eea weer te laten terugstorten... (dit terwijl het wel maanden goed gegaan was)
Badge +3
Er zijn momenteel verschillende proeven gaande. Zie www.valleilijnproef.nl.
Hoe staat het hier nu mee?= 'proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn'
Sowieso is het natuurlijk de plicht van NS om duidelijk te maken welke rechten en plichten er bij hun reisproducten horen. De wijze waarop men hier bij Traject Vrij mee omgaat is beneden alle peil.
Treingebruiker, een terugkoppeling n.a.v. je suggestie. Mijn collega geeft aan dat het logischer is dat er iets bij Connexxion moet veranderen, dan dat wij expliciet melden dat het ook om Connexxion gaat. Mijn collega zal vragen dit bij Connexxion te regelen.

Maar als NS duidelijk vermeldt voor welke vervoerders korting geldt in de daluren mgv een TrajectVrij abo dan is alles glashelder, nu is het interpretabel naar twee kanten toe en krijg je dit soort fratsen. Tuurlijk ben ik eens dat CX iets moet veranderen, maar op de keper beschouwd kan zo'n zinsnede als 'andere vervoerders' alles inhouden (en kan bv. CX beweren daar niet onder te vallen...)
Theofiel: ja, deze fout zal automatisch verholpen zijn zodra de proef van start gaat. Ik heb op dit moment alleen nog geen concrete data, vandaar de workaround om restitutie te geven.

Wat Theofiel terecht opmerkt is dat het niet handig is om het oplossen van deze fout afhankelijk te maken van een proef waarvan na meerdere malen uitstel nu helemaal geen startdatum meer wordt genoemd. Los dan nu eerst dit probleem op met een software-update en voer later een aparte software-update uit voor die proef.
Theofiel: ja, deze fout zal automatisch verholpen zijn zodra de proef van start gaat. Ik heb op dit moment alleen nog geen concrete data, vandaar de workaround om restitutie te geven.
Treingebruiker, een terugkoppeling n.a.v. je suggestie. Mijn collega geeft aan dat het logischer is dat er iets bij Connexxion moet veranderen, dan dat wij expliciet melden dat het ook om Connexxion gaat. Mijn collega zal vragen dit bij Connexxion te regelen.
Ik begrijp nu niet helemaal hoe ik reactie 24 van Sivan moet interpreteren.
Gaan jullie deze fout nu oplossen en zo ja wanneer?
Of vinden jullie dit niet nodig omdat de fout niet meer zal optreden op het moment dat een proef van start gaat, ook al is op dit moment volslagen onduidelijk wanneer dat het geval zal zijn?
Helaas is er momenteel geen data beschikbaar m.b.t. deze proef.
Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Wanneer gaat de proef enkelvoudig inchecken van start?
Goedemorgen Treingebruiker. Ik ga je suggestie doorzetten naar dezelfde afdeling.
Ok, softwareprobleem dus (vermoedde ik al aangezien het eerder dit jaar wel goed ging), maar gaat NS nu duidelijker expliciteren wat ze met 'andere vervoerders' bedoelt in de voorwaarden bij de Traject Vrij kaart? Dan krijg ik als ik Connexxion benader niet de formele opmerking dat ze dat product niet kennen vwb korting berekening als er in de daluren mee gereisd wordt op de Valleilijn.

Bedankt voor het antwoord
Hoi Treingebruiker. Ik plak even wat ik net ook aan Daniel heb gemeld:

Het duurde even, maar ik heb een terugkoppeling ontvangen.

Het klopt dat de korting niet wordt toegekend op de Valleilijn, wanneer je met je Traject Vrij buiten je traject reist.

Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Daniel, in dit geval mag je jouw claim bij mij indienen. Andere forumleden die dit lezen en hetzelfde probleem hebben gehad: ook jullie mogen mij via een privébericht je kaartnummer sturen.
Graag zelfs, maar niet als je alleen (negatief) herhaalt wat eerdere (betrokken) forumleden al hebben benoemd. Dat lijkt mij niet nodig en maakt het topic alleen maar langer (zonder inhoud).
Mag ik dan niet reageren als ik er niet bij betrokken bent ?

Ik wijs je er alleen op dat dit probleem al 4 maanden speelt en toen vond je het niet nodig er achter aan te gaan, toen moest de klant het maar doen.
Macca, jij bent volgens mij niet bij dit topic betrokken geweest. Wat is de toegevoegde waarde van nogmaals aankaarten dat een snellere reactie gewenst is?

Ik heb Treingebruiker via een privébericht al laten hiermee bezig te zijn. Ik wil dit onderwerp graag in zijn volledigheid uitzoeken (ook i.c.m. GTbV bijvoorbeeld), en daarom pak ik het graag goed aan.
Jullie kunnen toch na 20 dagen wel een concreet antwoord geven op de vraag die marv87 stelt ?

Overigens was dit probleem 4 maanden geleden al bekend.
Jongens, ik ben het volledig met jullie eens. Ik zou willen dat ik dat ook meteen kon, een helder en concreet antwoord geven, maar helaas ben ik hierin afhankelijk van anderen. En omdat ik transparant wil zijn en geen fouten wil maken in mijn antwoord, wil ik dit goed uitzoeken. Dit betekent helaas een niet zo snelle afhandeling, maar hopelijk kunnen jullie mij dit vergeven..
Het zou sowieso de NS sieren als in dit topic in ieder geval met een concrete Ja of Nee antwoord op de vraag gegeven wordt:
Heb je met trajectvrij ook recht op 40% (bij reizen buiten je traject) op de valleilijn?

Het is erg klungelig vind ik dat de NS niet minimaal een concreet antwoord kan geven op deze vraag. Vervolgens kan er uit gezocht worden waarom het technisch dan niet altijd werkt zoals moet, maar dan weet je als reiziger tenminste waar je recht op zou moeten hebben.
Haha dit bericht kende ik niet, maar het bewijst des te meer hoe klungelig er met abonnementen wordt omgegaan...
Verbaast het niemand dat Connexxion in dit bericht (en verder) nog het 40%-kortingsrecht voor Traject Vrij bevestigde, maar niet kon achterhalen door welke technische oorzaak dat niet werd verleend, terwijl volgens TS nu door Connexxion wordt betwist dat er op basis van dit abonnement korting verleend zou moeten worden?
Ik geloof ook niet dat ik aan het lijntje wordt gehouden, maar vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat het zo onduidelijk is (te meer omdat het ooit wel goed gegaan is...)
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben er van overtuigd dat de medewerkers van dit forum dit soort dingen echt onder de aandacht brengen van mensen die er meer van weten, en hen regelmatig vragen naar de status. Maar Traject Vrij is het meest mysterieuze product dat NS aanbiedt, en bijna niemand schijnt echt te weten hoe het zit...

Reageer