beantwoord

Traject Vrij Abonnement

• 3 september 2019
  • 11 reacties
  • 306 Bekeken

Beste mensen,
Ik wil een traject vrij abonnement Amsterdam Centraal - Hoofddorp nemen.
Betekent dit eigenlijk dat ik op elke station tussen deze twee mag uitstappen . Bijvoorbeeld soms moet ik gewoon op Schiphol zijn en hoef ik niet 'helemaal' door naar Hoofddorp. Moet ik anders gaan betalen of valt dit onder het traject?

bedankt, M
icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 september 2019, 22:52

Je kunt op elk tussenliggend station zonder extra kosten in- en uitstappen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je kunt op elk tussenliggend station zonder extra kosten in- en uitstappen.
Bedankt
Soms neem ik de bus naar Amsterdam Bijlmer Arena en vervolgens de trein naar Hoofddorp. Valt dit ook onder dat traject (trein gedeelte?) of wordt het weer anders?
Reputatie 7
Badge +3
Da's een goeie ... Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. In principe valt het niet onder het traject, maar er zijn bepaalde voorwaarden bij Traject Vrij waarbij je wel een "omweg" mag maken. Er zijn andere forumleden die daar meer van weten. Al schijnen de precieze voorwaarden van Traject Vrij zelfs voor NS-medewerkers af en toe niet meer te volgen te zijn 😉
Reputatie 4
Van Bijlmer-dat overigens een zeer freqeunte een snelle BUS 3öö met de airport heeft, zeker niet. Wat je dan moet bijbetalen is in de nevelen van vreemde onnavolgbare gedachtenkronkels van NS gehuld en kan enkel proefondervindelijk worden uitgetest. Kan zijn dat je enkel tot Duivendrecht betaalt, kan zijn hele traject, kan zelfs tot AMS Lelylaan. Zelfs als de direkte IC niet eens in Dvdr stopt en er ver langsheen gaat.
Reputatie 4
Je mag iedere route reizen die de reisplanner aangeeft tussen begin- en eindstation van je afgekochte traject. De reisplanner geeft in jouw geval alleen de route via Amsterdam Sloterdijk. Station Bijlmer Arena ligt niet op die route, dus als je in- of uitcheckt op Bijlmer Arena dan maak je extra kosten.

Edit: de kosten zijn 2,80 enkele reis, gerekend naar het dichtstbijzijnde station op het afgekochte traject (Amsterdam Centraal in dit geval)
Hallo The_Mel en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat er al wat reacties zijn gegeven met goede informatie. Kom je er zo verder uit of heb je nog openstaande vragen?
Wij hebben traject vrij voor onze jongste dochter naar school naar Rotterdam Alexander. Nu gingen we afgelopen zaterdag naar Amersfoort dit ging van haar trajectkaart inplaats automatisch opwaarderen. We gingen via Leiden Utrecht en van Utrecht Amersfoort.
Als je in het bezit bent van een Traject Vrij abonnement reis je op rekening. Alle gemaakte treinkosten zullen automatisch aan het einde van je contractmaand worden geïncasseerd.
Hi all, I recently moved to Amsterdam, close to Lelylaan station and my office is in Sassenheim (a station before Leiden Centraal). So, my routine route would be the sprinter Amsterdam Lelylaan-Sassenheim. However, I would like to often use the train to go to Amsterdam Centraal and additionally I will have to go to Leiden Centraal on regular basis. So I applied for traject vrij program for the route Amsterdam Centraal - Leiden Centraal. Could you confirm that if I take the train from Amsterdam Lelylaan to Sassenheim that is a sub-route, I will not be charged further? Thanks
If you'd order the Traject Vrij from Amsterdam Centraal to Sassenheim you would be able to use it from Lelylaan to Sassenheim as well. If you'd order it from Amsterdam Centraal to Leiden, you can travel from and to all stations on that route. So, what you want is possible!

Reageer