beantwoord

Traject Vrij abonnement.

• 22 september 2019
  • 9 reacties
  • 191 Bekeken

Hallo,

Sinds 26-8 heb ik een Traject Vrij abonnement. Deze loopt 25-9 af, terwijl ik 26-9 pas weer een abonnement kan afsluiten. Dat betekent dus dat ik 1 treinreis voor mijn eigen rekening zal krijgen. Ik vind dit erg krom. Waarom gaat het gewoon niet van 26e tot de 26e of bijvoorbeeld 20e tot de 20e om maar iets te noemen. Ik ben niet in staat om de 25e mijn abonnement te verlengen, dit kan ik pas de 26e doen.
icon

Beste antwoord door Maxime NS 22 september 2019, 12:55

Hallo ambervb_, welkom op de NS Community.

Als jij een Traject Vrij maandabonnement hebt sinds 26 augustus, dan kan je hier tot en met 25 september mee reizen. Je kan nu al wel een nieuw abonnement bestellen als je de ingangsdatum 26 september (of later maakt). Als je nieuwe abonnement ingaat op 26 september dan zit je geen dag zonder abonnement.
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo ambervb_, welkom op de NS Community.

Als jij een Traject Vrij maandabonnement hebt sinds 26 augustus, dan kan je hier tot en met 25 september mee reizen. Je kan nu al wel een nieuw abonnement bestellen als je de ingangsdatum 26 september (of later maakt). Als je nieuwe abonnement ingaat op 26 september dan zit je geen dag zonder abonnement.
Maar het probleem is dat ik 'm pas de 26e kan bestellen omdat ik met iDeal moet betalen. Als dit maandelijks afgeschreven zou kunnen worden dan is er geen probleem maar nu kan ik pas, vanwege mijn werk, op de dag zelf op de 26e een nieuw abonnement aanschaffen. Dus dit betekent dat ik elke maand 1 reis zelf moet betalen.
Je bedoelt dat je het geld pas op de 26ste hebt? Je kan het ook op de dag zelf bestellen, dat is geen probleem. Ik geloof niet dat dit probleem aan het abonnement ligt als ik je goed begrijp. Er is wel een doorlopende versie waarbij we maandelijks het abonnementsgeld incasseren. Dat is alleen wel een jaarabonnement.
Ook staat er als je een Traject Vrij abonnement hebt dat je in het weekend wel moet betalen op dat traject, maar dan met 40% korting. Maar als ik bij mijn reishistorie kijk dan zie ik op het traject van mijn Traject Vrij abonnement bij het weekend 0.00 euro staan. Of is het 'vrije' traject in het weekend ook gratis?
Als je dan 1 voor een jaar afsluit, kan je deze dan maandelijks opzeggen?
Ook staat er als je een Traject Vrij abonnement hebt dat je in het weekend wel moet betalen op dat traject, maar dan met 40% korting.

Waar zie je dit staan? Als je buiten je traject reist dan is het in de daluren en in het weekend met 40% korting. Dat wordt per maand opgeteld en van je rekening geïncasseerd. Het jaarabonnement is in het eerste jaar niet maandelijks opzegbaar, na het eerste jaar wel.

Ik zie trouwens dat in oktober de 26ste op een zaterdag valt, dus dan (als je het abonnement niet in het weekend nodig hebt) kan je het nieuwe maandabonnement op maandag de 28ste in laten gaan en zit je niet meer met je oorspronkelijke probleem 🙂.
Oh dus het weekend is wel gratis op mijn traject? Haha, ik ga ‘m de 27e bestellen, zodat ie synchroon loopt met mijn salaris. Omdat ik het maandelijks indien, voelt het minder alsof ik het eerst voorschiet 😉
Ja elke dag, je mag wel 12 keer per dag op en neer, 7 dagen per week 😉. Ah, dus je hebt een mooie oplossing gevonden! Top!
Reputatie 7
Badge +3
Als je dan 1 voor een jaar afsluit, kan je deze dan maandelijks opzeggen?
Een jaarabonnement kun je in principe het eerste jaar niet opzeggen, na een jaar is het maandelijks op te zeggen. Maar (en dat het is het mooie aan NS Flex), een klassiek jaarabonnement kun je wel op elk moment wijzigen in NS Flex, ook in het eerste jaar. Je hoeft dan ook niet te wachten tot de dag van de maand waarop het abonnement ooit is ingegaan. Voor dagen die je al wel betaald hebt krijg je dan restitutie.

Reageer