beantwoord

Traject vrij abonnement, buiten traject geen extra kosten

• 5 mei 2015
  • 8 reacties
  • 740 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraagje over Traject Vrij. Ik ben geen 18 jaar (geen studenten ov) en reis voor mijn studie elke dag naar Den Haag Centraal. Hiervoor heb ik een Traject Vrij abonnement. Nu ga ik ook wel eens naar Haarlem of Amsterdam toe. Als ik in- en uitcheck staat er op het display Traject Vrij ingecheckt of uitgecheckt. Dit betekent dus dat er niks van mijn saldo of rekening afgaat. Hoe komt dit? Betekent dit dat ik door heel Nederland kan reizen met mijn abonnement, zonder dat ik daar extra voor betaal?
icon

Beste antwoord door theofiel 5 mei 2015, 21:36

Met Traject Vrij reis je buiten je afgekochte traject op rekening. In je reishistorie op MijnNS kun je (met enige vertraging) zien welke bedragen de NS hiervoor in rekening zal brengen. Aan het eind van de maand worden deze automatisch van je bankrekening geïncasseerd. Ook de bijbehorende facturen zijn in MijnNS te vinden.
Bekijk origineel

8 reacties

Nee, dat lijkt me niet de bedoeling. Misschien een systeemfoutje?
Met Traject Vrij reis je buiten je afgekochte traject op rekening. In je reishistorie op MijnNS kun je (met enige vertraging) zien welke bedragen de NS hiervoor in rekening zal brengen. Aan het eind van de maand worden deze automatisch van je bankrekening geïncasseerd. Ook de bijbehorende facturen zijn in MijnNS te vinden.
Reputatie 7
Badge +2
Met een Traject vrij abonnement zie je inderdaad bij in of uitchecken op het display alleen maar Traject Vrij ingecheckt of uitgecheckt, ongeacht of je binnen of buiten je afgekochte traject reist. Omdat het voor de NS te ingewikkeld is om gelijk bij het uitchecken te bepalen hoeveel je reis heeft gekost wordt dit pas achteraf berekend en middels een machtiging afgeschreven van je bankrekening.
Buiten je traject reis je in de daluren en in weekend wel met 40% korting.

Beste Theofiel,