Ik heb een Traject Vrij abonnement. Toen in Maart van dit jaar de Coronacrisis toesloeg had ik (net als anderen) geen idee hoe lang dit zou gaan duren. Jullie uiteraard ook niet, dat snap ik.
Maar Maart werd April, April werd Mei, Mei werd Juni. Het is nu 10 juni en ik heb nog steeds geen gebruik kunnen van van het abonnement want ik werk (gedwongen) thuis. En zoals het er nu uitziet zal Juni ook weer Juli worden.
Hoe zit het met het geld wat ik voor dat Traject Vrij abonnement betaald heb in de afgelopen en wellicht komende maanden? Het is wel €152 per maand, maal 3 (tot nu toe, waarschijnlijk maal 4)! Dat geld kan ik wel beter gebruiken!
Ik wil niet vervelend doen maar dat geld betaald ik elke maand terwijl ik geen meter mag en kan reizen!
4x €152 = €608 voor niets uitgegeven. Er zijn mensen in Nederland die het met veel minder per maand moeten doen. Ik zou hiermee een heleboel mensen kunnen helpen die door de Coronacrisis zwaar getroffen zijn…
Hoe zit het met een compensatie of een refund?
Groet.
Beste antwoord door MoDe
Er is geen compensatie voor niet gebruikte abonnementen. Je had het abonnement al in maart kunnen omzetten in Flex zonder abonnement.Dan had je geen kosten gehad. Door het niet om te zetten,heb je al die maanden een abonnement afgenomen met de mogelijkheid deze te gebruiken. Dat je er geen gebruik van hebt gemaakt is geen reden voor geld-terug. Het was en is niet verboden om te reizen.
Om verdere kosten te voorkomen kun je het beste jouw abonnement om zetten naar Flex zonder abonnement. Vergeet daarna niet langs een kaartautomaat te gaan, anders bkijf je doorbetalen voor het traject-abonnement.