beantwoord

Traject Vrij abonnement wijzigen of beeindigen binnen 1 jaar

• 18 januari 2015
  • 5 reacties
  • 304 Bekeken

Op het moment heb ik een jaartrajectabonnement. Deze loopt van 3 maart 2014 t/m 2 maart 2015. Om deze te verlengen moet ik een Traject Vrij abonnement nemen. Echter verhuis ik binnen het jaar, waardoor het traject halverwege het abonnement gewijzigd zal moeten worden naar een korter (goedkoper) traject. Is dit mogelijk? Of kan het Traject Vrij abonnement binnen het jaar opgezegd worden?

Ps. op de NS site staat dat beeindiging maandelijks mogelijk is indien men langer dan een jaar een jaartrajectabonnement heeft. In mijn geval is dit precies een jaar. Geldt dit dan niet?
icon

Beste antwoord door theofiel 18 januari 2015, 18:56

U kunt Traject Vrij op elk moment kosteloos opzeggen. De jaartrajectkaart was een aflopend abonnement met een looptijd van een jaar, Traject Vrij Jaar is een doorlopend abonnement met een minimale looptijd van een jaar. Die minimale looptijd hebt u er, als overstappende jaartrajectkaarthouder reeds opzitten.
Bekijk origineel

5 reacties

U kunt Traject Vrij op elk moment kosteloos opzeggen. De jaartrajectkaart was een aflopend abonnement met een looptijd van een jaar, Traject Vrij Jaar is een doorlopend abonnement met een minimale looptijd van een jaar. Die minimale looptijd hebt u er, als overstappende jaartrajectkaarthouder reeds opzitten.
Dank voor het antwoord.

Wellicht is het handig om op de NS site de volgende zin te veranderen om verwarring te voorkomen: 'Indien u al langer dan een jaar een Jaartrajectabonnement heeft, dan is Traject Vrij al direct maandelijks opzegbaar' in 'Indien u al een jaar of langer..'
Badge +3
Overigens is het ook mogelijk bij Traject Vrij om in het eerste jaar het traject te wijzigen in een goedkoper traject.
Overigens is het ook mogelijk bij Traject Vrij om in het eerste jaar het traject te wijzigen in een goedkoper traject.

Inderdaad, ik had de vraag blijkbaar niet goed gelezen.
Dank!

Reageer