beantwoord

Traject Vrij: Alternatieve route/onderweg in/uitchecken --> geldigheid van de 10TE-regel achterhalen

Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Daar gaat het om wat een toegestane reisroute is (0 TE, maar niet in de reisplanner). Dat is toch anders.
Nee, het gaat daar om wat het afgekochte traject is van het abonnement. In beide gevallen neem je immers de directe route vanaf Laan van NOI.
Reputatie 3
Badge
@Iskov
Het eerste voorbeeld klopt niet helemaal. Daar is Amsterdam Centraal - Duivendrecht het kortst in beide gevallen.

Sorry, niet goed gekeken. En ik kan zo snel even geen goed ander voorbeeld vinden.

Vraag is trouwens wel wat er gebeurt als er twee alternatieve routes zijn die niet meer dan 10 TE van elkaar verschillen. Bijvoorbeeld: Haarlem-Wormerveer via Uitgeest is 26 TE, via Sloterdijk is 27 TE. Volgens de 10 TE-regel mag je langs beide routes op alle tussenliggende stations in- en uitchecken zonder bijbetalen.
Maar volgens de definitie van 'afgekocht traject' geldt de route via Sloterdijk dus niet als afgekocht. Dat betekent volgens mij dat je voor Haarlem-Amsterdam Centraal zou moeten bijbetalen vanaf Haarlem, niet vanaf Sloterdijk. Of geldt de 10 TE-regel ook voor het bepalen van het station waarvandaan je gaat bijbetalen als je reist buiten je traject?

Volledigheidshalve heb ik deze vraag ook gesteld in het verzameltopic over dit onderwerp.

Reageer