beantwoord

Traject vrij doorlopend omzetten naar NS flex ivm corona, krijg ik daarna weer mijn oude voorwaarden terug?

• 25 maart 2020
  • 2 reacties
  • 812 Bekeken

Ik heb een ns traject vrij doorlopend, ik reis ivm corona niet meer naar kantoor. Als ik nu naar ns flex ga ivm corona kan ik dan daarna weer terig naar mijn oude abonnement?

Ik heb de klantenservice gebeld en daar werd sterk aangedrongen op ns flex. BIj doorvraag bleek dat ik na ns flex weer opnieuw een traject vrij abonnement moet nemen. Dat betekent dat ik het eerste jaaar weer vastzit voor een heel jaar.

Nog verder doorgevraagd, “er zal waarschijnlijk wel coulant mee omgegaan worden”……

Is er NS beleid?

Groet,

Ger

icon

Beste antwoord door Thom 25 maart 2020, 18:30

Het is wel juist weergegeven, maar dan voor dit moment. Ik zou me er niet druk over maken want TrajectVrij wordt na 2021 gewoon een Flexabonnement.

U moet wel weer een nieuw jaarabonnement afsluiten als Corona voorbij is, maar ook dat is een dode letter, omdat ieder jaarabonnement ook dan omgezet kan worden in Flex, waardoor het weer opnieuw stopt.

U kunt dus ook nu gewoon overgaan naar Flex om abonnementskosten te besparen en ik zou dat maar doen als ik u was. U kunt gewoon risicoloos terug naar uw oude abonnement als het zover is.

Bij overgang naar Flex wordt het restant van het betaalde abonnementsgeld teruggestort dus hoe eerder u opzegt, hoe meer het oplevert.

U kunt gewoon overgaan naar Flex zonder abonnement. Het kan via Mijn NS en ook door direct een Flexabonnement te nemen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is wel juist weergegeven, maar dan voor dit moment. Ik zou me er niet druk over maken want TrajectVrij wordt na 2021 gewoon een Flexabonnement.

U moet wel weer een nieuw jaarabonnement afsluiten als Corona voorbij is, maar ook dat is een dode letter, omdat ieder jaarabonnement ook dan omgezet kan worden in Flex, waardoor het weer opnieuw stopt.

U kunt dus ook nu gewoon overgaan naar Flex om abonnementskosten te besparen en ik zou dat maar doen als ik u was. U kunt gewoon risicoloos terug naar uw oude abonnement als het zover is.

Bij overgang naar Flex wordt het restant van het betaalde abonnementsgeld teruggestort dus hoe eerder u opzegt, hoe meer het oplevert.

U kunt gewoon overgaan naar Flex zonder abonnement. Het kan via Mijn NS en ook door direct een Flexabonnement te nemen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een klassiek jaarabonnement kan op elk moment overgezet worden naar Flex, dus in feite is die term een lege huls geworden.

Je zit tegenwoordig dus nergens meer een jaar aan vast als je dat niet wilt. Als je later weer Traject Vrij neemt (de jaarvariant) en je het na x maanden niet meer nodig hebt dan zet je het gewoon weer om naar Flex.

Bovendien zal later dit jaar Traject Vrij ook beschikbaar komen als Flex variant.

Reageer