beantwoord

Traject vrij jaarabonnement, geld terug mogelijk?

• 17 februari 2017
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

Hallo,

ik heb een vraag over het traject vrij jaar abonnement.
Ik wil er weer een aan vragen. Is het mogelijk als ik bijvoorbeeld na een half jaar het abonnement opzeg en het resterende bedrag terug kan krijgen?

Met vriendelijke groet,

Annemarie
icon

Beste antwoord door Thom 17 februari 2017, 13:59

U kunt een jaarabonnement niet opzeggen tijdens het eerste jaar. U krijgt immers flinke korting als u geen losse maandabonnementen koopt. Als u het abonnement na een jaar door laat lopen, mag u na een jaar elke maand opzeggen. Als u dan een jaar vooruit betaalt, dan krijgt u uw resterende geld terug. De meeste mensen betalen per maand en dan stopt bij het opzeggen de maandelijkse betaling gewoon.

Het is niet zo dat u een nieuw jaarabonnement kunt nemen, genieten van de forse korting per maand en dan na een half jaar toch mag opzeggen. Dan moet u zes maandabonnementen kopen, die inderdaad per maand duurder zijn. Daar zit u echter geen jaar aan vast, en dat is wel het geval als u een jaarabonnement neemt.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt een jaarabonnement niet opzeggen tijdens het eerste jaar. U krijgt immers flinke korting als u geen losse maandabonnementen koopt. Als u het abonnement na een jaar door laat lopen, mag u na een jaar elke maand opzeggen. Als u dan een jaar vooruit betaalt, dan krijgt u uw resterende geld terug. De meeste mensen betalen per maand en dan stopt bij het opzeggen de maandelijkse betaling gewoon.

Het is niet zo dat u een nieuw jaarabonnement kunt nemen, genieten van de forse korting per maand en dan na een half jaar toch mag opzeggen. Dan moet u zes maandabonnementen kopen, die inderdaad per maand duurder zijn. Daar zit u echter geen jaar aan vast, en dat is wel het geval als u een jaarabonnement neemt.
Goedemiddag A1234567890, welkom op het forum.

Wat Thom klopt, als je al een abonnement hebt. Als je een nieuw jaarabonnement aanschaft, zit je hier wel een jaar aan vast. Dat is niet tussentijds, na bijvoorbeeld een half jaar, op te zeggen. Als je op dit moment nog geen abonnement hebt, en je wil voor een maand of 6 gebruikmaken van een Traject Vrij abonnement, zou ik je losse maandabonnementen aanraden.
Reputatie 6
Badge +1
Hallo,

ik heb een vraag over het traject vrij jaar abonnement.
Ik wil er weer een aan vragen. Is het mogelijk als ik bijvoorbeeld na een half jaar het abonnement opzeg en het resterende bedrag terug kan krijgen?

Met vriendelijke groet,

Annemarie

Hoi Annemarie,

Het is een beetje een technisch verhaal, maar ook als je maar 6 maanden gaat reizen is Traject Vrij Jaar soms toch goedkoper dan 6x een Traject Vrij Maand kopen. Je mag namelijk de traject 1x per maand wijzigen (wel op tijd doorgeven!). Dat kun je zelf doen via Mijn NS.
De goedkoopste trajecten zijn volgens mij Arnhem-Arnhem Velperpoort en Sliedrecht-Hardinxveld Blauwe Zoom. Die kosten ongeveer 29 euro per maand. Is het prijsverschil tussen een Maand en een Jaarversie van Traject Vrij groter dan 29 euro per maand, dan loont het dus Traject Vrij Jaar te nemen en te accepteren dat je nog 6 maanden een beetje betaalt.

Verder goed om te weten dat als je na 6 maanden op je traject reizen toch een NS abonnement wilt kopen, je een abonnement kunt upgraden, mits het nieuwe abonnement duurder is. Je kunt dan dus van het goedkope traject naar bijvoorbeeld Dal Vrij. Er gaat geen nieuw contractjaar in bij een upgrade.

Tot slot goed om te weten: als u dit abonnement koopt voor een stage of tijdelijke baan, u vindt na een half jaar een nieuwe baan en uw nieuwe werkgever geeft u een businesscard voor de trein (u blijft met de trein reizen), dan bestaat de kans dat NS coulant is en uw privéabonnement stopzet. Garanties hiervoor zijn er echter niet.
Hello, I have a question about Traject Vrij Annual subscription. I bought this annual subscription between Amsterdam Central and Hilversum Sportspark. However, I recently moved to an another address in Amsterdam and I want to change my route. For example, from Duivendrecht to Hilversum Sportspark. Is that possible? Thanks!
Reputatie 7
Badge +4
It is possible. You can change it. Remember there is a monthly due date.

Call customer service, that works best. English is spoken. 030-7515155, Day and night, so even now.

Reageer