beantwoord

Traject Vrij jaarabonnement wijzigen

Ik wil graag mijn traject aanpassen/ downgraden. Is dat mogelijk?
icon

Beste antwoord door Inge NS 16 september 2014, 19:16

Welkom op het forum Vincent2628!

Als je in bezit bent van Traject Vrij Jaar kan je via Mijn NS structureel je traject en klasse wijzigen. Een wijziging van 1e klas naar 2e klas kan pas na het eerste jaar. Een wijziging van 2e naar 1e klas kan al direct. De wijziging gaat de volgende maand in, mits je de wijziging 2 weken voor het ingaan van de nieuwe maand aanvraagt.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Verder heb ik het dubbele topic verwijderd.

Bekijk origineel

10 reacties

Welkom op het forum Vincent2628!

Als je in bezit bent van Traject Vrij Jaar kan je via Mijn NS structureel je traject en klasse wijzigen. Een wijziging van 1e klas naar 2e klas kan pas na het eerste jaar. Een wijziging van 2e naar 1e klas kan al direct. De wijziging gaat de volgende maand in, mits je de wijziging 2 weken voor het ingaan van de nieuwe maand aanvraagt.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Verder heb ik het dubbele topic verwijderd.
Betekent dit dus als ik een Traject Vrij Jaar kaart Leiden-Amsterdam wil omzetten naar Leiden-Rotterdam dit via Mijn NS kan? Worden de kosten dan bij de volgende rekening verrekend?
Ja, je kunt dat wijzigen in MijnNS. Je kiest in dat proces ook de ingangsdatum van de wijziging. Vanaf dan zal dus ook de rekening worden gewijzigd.
Als ik downgrade ( na eerste jaar & naar korter traject ). Kan ik dan nog steeds maandelijks opzeggen, of staat dit dan weer een jaar vast ?
Reputatie 3
Je kan ook bij een downgrade na het eerste contractjaar je abonnement maandelijks opzeggen.
Hoe vaak kan ik het traject binnen een jaar wijzigen?
Welkom op het NS Serviceforum nsreiziger1. Het antwoord op je vraag zou zijn 'om de drie maanden'. Maar mochten er logische of gegronde redenen zijn dag mag je altijd aankloppen bij NS Klantenservice of een Moderator en dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Welkom op het NS Serviceforum nsreiziger1. Het antwoord op je vraag zou zijn 'om de drie maanden'. Maar mochten er logische of gegronde redenen zijn dag mag je altijd aankloppen bij NS Klantenservice of een Moderator en dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.

Via Mijn Ns kun je iedere maand je traject aanpassen, zolang je maar 14 werkdagen voor de nieuwe maand je wijziging doorgeeft... je kunt dus 11x per jaar je traject veranderen als je wilt. Mij is het in elk geval gelukt om binnen 3 maanden 2x zelf mijn traject aan te passen, dus het antwoord van Klaasjan NS klopt niet helemaal!
Bedankt voor de reacties. Is het ook mogelijk halverwege een maand het gewijzigde traject in te laten gaan? of kan dit echt alleen voor het begin van een nieuwe maand?
Reputatie 6
Badge +1
De wijziging kan alleen ingaan op dezelfde kalenderdag als de kalenderdag waarop uw abonnement is gestart (bij mij: abonnement per 5-1, dus wijziging kan ingaan iedere 5de van de maand). Er is bij mijn weten geen mogelijkheid om die kalenderdag te veranderen.

Reageer