beantwoord

Traject vrij kopen mislukt alweer!

• 19 januari 2015
  • 18 reacties
  • 379 Bekeken

Hi Ns

Het is nu al de derde keer (dus 3 maanden achter elkaar) dat bij het kopen van een traject vrij abonnement de site niet goed overgaat naar de internet bankieren site, dus ik de betaling niet kan uitvoeren.
Wil ik opnieuw het abonnement kopen, kan niet want volgens jullie site staat er al een product op mijn kaart en moet ik 24 uur wachten voordat deze geannuleerd is.
Wanneer wordt hier een andere oplossing voor gezocht?
Ik moet nu weer losse kaartjes gaan kopen en dit kost mij extra geld.

Een abonnement kopen bij de automaat ging veel sneller, als jullie dan een ander systeem invoeren zorg dan tenminste dat het goed werkt!
icon

Beste antwoord door Herman NS 19 januari 2015, 18:27

Hallo Lois.Ramone,

Helaas kan er inderdaad pas na 24 uur weer opnieuw besteld worden. Ik vertrouw erop dat je morgenochtend je bestelling succesvol af kunt ronden. Ik begrijp dat dit vervelend is, maar ik kan het helaas niet voor je aanpassen.

Het topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

18 reacties

Hallo Lois, Wat gaat er precies mis bij het betalen? Kan het zijn dat het doorlinken wordt tegengehouden door de veiligheidsinstellingen op je computer? Groet, Marjan
Dat valt natuurlijk niet echt goed te testen als je het maximaal eens per 24 uur kunt proberen en als het lukt pas de volgende maand weer. Op die manier kun je je veiligheidsinstellingen niet afstellen.

Het echte probleem ligt bij jullie: Dat onvoltooide bestellingen niet afgemaakt kunnen worden, maar wel tot 4 uur 's nachts het systeem blokkeren.

Hoe staat het met die nieuwe webshop waar afgelopen zomer zogenaamd hard aan gewerkt werd?
Hallo Lois, Wat gaat er precies mis bij het betalen? Kan het zijn dat het doorlinken wordt tegengehouden door de veiligheidsinstellingen op je computer? Groet, Marjan er is een storing bij de ING of bij de ABN Amro bank, dus neem dan contact op met je bank. Daar valt voor de NS niets aan te verwijten. 🙂
Daar valt voor de NS niets aan te verwijten. :)

De bank kan er niets aan doen dat het bestelsysteem van NS tot 4 uur 's nachts onbruikbaar blijft, zelfs al is de eigenlijke storing 5 minuten later al verholpen.
Hey Marjan,

Bedankt voor het reageren.
Ik denk niet dat de veiligheidsinstellingen het probleem zijn.
De ene keer lukt het wel en de andere keer niet.

Ook als ik iets via iets anders naar internet bankieren word doorgelinkt gaat dit gewoon goed.

Ik kom niet eens op de internet bankieren site ook niet als ik de link refresh.

Ik vind het vooral een probleem dat ik hierdoor gelijk 24 uur moet wachten totdat ik het weer opnieuw kan proberen.
Dat laatste vinden meer mensen, maar NS vindt het blijkbaar heel normaal dat ze dit hebben als enigste webwinkel in de hele wereld.
Hallo Lois.Ramone,

Helaas kan er inderdaad pas na 24 uur weer opnieuw besteld worden. Ik vertrouw erop dat je morgenochtend je bestelling succesvol af kunt ronden. Ik begrijp dat dit vervelend is, maar ik kan het helaas niet voor je aanpassen.

Het topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Maar waar het om gaat ga je weer niet op in, wanneer wordt deze uiterst vervelende bug nu eens verwijderd uit jullie systeem ?

Het is echt niet normaal.

Dat zou prioriteit nr 1 moeten zijn voor jullie IT afdeling, afgelopen zomer zou dat al opgelost zijn zogezegd....
Hallo Lois.Ramone,

Helaas kan er inderdaad pas na 24 uur weer opnieuw besteld worden.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Sorry maar zet er dan gewoon neer. We weten dat dit een probleem is, maar willen dit niet oplossen voor de klanten omdat we niet de klanten maar de reizigers op 1,2 en 3 zetten!

Als ik op het forum kijk dan speelt dit probleem al minstens 1 jaar. Misschien een tip draai dat 'opschoon script' van jullie ieder uur, dan is iedereen weer blij! (Of is het opschonen zo slecht geregeld dat je ook alle dan lopende transacties om zeep helpt en je dus eigenlijk nooit precies om 4 uur een bestelling kan doen??)

Verder is het ook wel handig om te melden dat het na 4 uur snachts weer kan. 24 uur suggereert dat als je om 11 uur 's avonds een bestelling doet dat je dan tot 11 uur de volgende avond moet wachten. Volgens mij is dat niet zo.
Helemaal gelijk in, reactie van Herman NS suggereert dat je 24 uur moet wachten, maar dat is dus niet zo.
Wij zijn zeker bezig om de wachttijd tot het bestellen van een nieuw abonnement op dezelfde kaart te verkorten. Als dit mogelijk is, en ook wij hopen dat dit snel kan, zullen we dat zeker communiceren in onze reacties. Voor nu is 24 uur wel de norm; als je vandaag om 23:00 annuleert, kun je morgen om 23:00 een nieuw abonnement op dezelfde kaart bestellen. Herman heeft dus gelijk met zijn antwoord.
Wij zijn zeker bezig om de wachttijd tot het bestellen van een nieuw abonnement op dezelfde kaart te verkorten. Als dit mogelijk is, en ook wij hopen dat dit snel kan, zullen we dat zeker communiceren in onze reacties. Voor nu is 24 uur wel de norm; als je vandaag om 23:00 annuleert, kun je morgen om 23:00 een nieuw abonnement op dezelfde kaart bestellen. Herman heeft dus gelijk met zijn antwoord.

Eerder werd hier regelmatig door NS moderators beweerd dat op een vast tijdstip in de nacht (4 uur?) de grote resetactie plaatsvond. Begrijp ik uit jouw huidige reactie dat deze moderators het fout hadden?
Dit klopt wel Theofiel, maar vaak geven wij dit aan, omdat we zeker weten dat het product dan is vrijgegeven. Vaak werkt het bestellen na 4.00 uur inderdaad weer.
Om wat zekerheid te creëren vinden wij het wenselijk om 24 uur te communiceren. Het is misschien voorzichtig, maar dan weten we zeker dat het werkt.
Leuk voor de klanten die de bestelling om 7.00 nodig hebben om te reizen, die de bestelling ook gewoon zouden kunnen doen, maar toch 24 uur wachten omdat NS wenselijk vindt om dat te communiceren.
Dit klopt wel Theofiel, maar vaak geven wij dit aan, omdat we zeker weten dat het product dan is vrijgegeven. Vaak werkt het bestellen na 4.00 uur inderdaad weer.
Om wat zekerheid te creëren vinden wij het wenselijk om 24 uur te communiceren. Het is misschien voorzichtig, maar dan weten we zeker dat het werkt.

Als die reset om 4 uur plaatsvindt, maakt het qua 'zekerheid' helemaal niets uit of men het om 7 uur of om 22 uur opnieuw probeert, wel qua hinder voor de reiziger.

In plaats van het onderliggende probleem op te lossen, verspreiden jullie dus bewust verkeerde informatie aan de klant om hem of haar te sussen. Dan heeft Herman dus geen gelijk met zijn antwoord.
Nee dat klopt en als de reset niet zou werken, dan heeft de klant er ook niets aan om 24 uur te wachten, eerder 48 uur tot de volgende reset.
Wat is er sussend aan om klanten een etmaal te laten wachten in plaats van tot 4 uur?

Reageer