beantwoord

Traject Vrij Maand verlengen

• 7 juli 2014
  • 9 reacties
  • 2694 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hoi.
Ik heb een vraagje.
Met een maandtraject vrij abonnement moet je dan zelf elke maand deze bestellen en ophalen bij de machine of doet ie dit automatisch? Bij de eerste keer moest ik namelijk mijn rekeningnummer doorgeven ivm incasso...
Dit met oog op vakantie, het is natuurlijk zonde als die gewoon 3 weken doorloopt terwijl je helemaal niet reist.
Normaal haalde ik dan altijd na de vakantie weer een nieuwe.
Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 juli 2014, 17:49

Een Traject Vrij maandabonnement verloopt automatisch. Wilt u opnieuw een Traject Vrij maandabonnement, dan moet u het opnieuw bestellen, inclusief doorgeven van uw rekeningnummer. U kunt dan natuurlijk als ingangsdatum voor het nieuwe abonnement een datum opgeven die niet direct aansluit op de einddatum van uw vorige abonnement.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Een Traject Vrij maandabonnement verloopt automatisch. Wilt u opnieuw een Traject Vrij maandabonnement, dan moet u het opnieuw bestellen, inclusief doorgeven van uw rekeningnummer. U kunt dan natuurlijk als ingangsdatum voor het nieuwe abonnement een datum opgeven die niet direct aansluit op de einddatum van uw vorige abonnement.
Hallo S.G.

Als je Traject Vrij maand hebt besteld, eindigt het abonnement aumatisch na een maand. Het vaste traject heb je direct betaald per IDEAL, de reizen buiten je traject worden automatisch van je bankrekening afgeschreven via automatisch incasso. Je kunt Traject Vrij maand na afloop opnieuw bestellen voor een maand. Het wordt dus niet automatisch verlengd.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Hallo iedereen / Inge,

Dus een Traject Vrij Maand wordt niet automatisch een maand verlengd? Wat is de beste manier om een "nieuwe maand" te bestellen, wordt dit aan je persoonlijke OV Chipkaart gekoppeld? En met hoeveel werkdagen dien je dan rekening te houden?

Bedankt alvast!
Badge
Hallo iedereen / Inge,

Dus een Traject Vrij Maand wordt niet automatisch een maand verlengd? Wat is de beste manier om een "nieuwe maand" te bestellen, wordt dit aan je persoonlijke OV Chipkaart gekoppeld? En met hoeveel werkdagen dien je dan rekening te houden?

Bedankt alvast!

Dat kun je gewoon bestellen via www.ns.nl. Na bestellen kun je de bestelling dezelfde dag nog (na ongeveer een uur) ophalen bij een NS-kaartautomaat of ander ophaalpunt.
Dat kun je gewoon bestellen via www.ns.nl. Na bestellen kun je de bestelling dezelfde dag nog (na ongeveer een uur) ophalen bij een NS-kaartautomaat of ander ophaalpunt.

Bedankt voor je antwoord, Hendrik.

Enig idee of je een nieuwe maand kan bestellen met een OV Chipkaart waarmee je momenteel al eenzelfde product gebruikt (Traject Vrij Maand)?

Als ik nu bijvoorbeeld voor de maand hierna een Traject Vrij Maand probeer te bestellen krijg je deze melding:

"U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart."

Bedankt voor je antwoord, Hendrik.

Enig idee of je een nieuwe maand kan bestellen met een OV Chipkaart waarmee je momenteel al eenzelfde product gebruikt (Traject Vrij Maand)?

Als ik nu bijvoorbeeld voor de maand hierna een Traject Vrij Maand probeer te bestellen krijg je deze melding:

"U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart."

Sorry, ik zie het zelf al: ingangsdatum iets te vroeg laten ingaan voor de nieuwe maand. Huidige maand is dan nog geldig.
Badge
Dat zou gewoon moeten kunnen! Het product voor de 'nieuwe' maand wordt dan als het ware achter het product voor de 'oude' maand geplaatst. Zolang het oude product geldig is, reis je daarop. Zodra het nieuwe product geldig is, reis je daarop. Wat die melding precies betekent, weet ik dus niet. Weet je zeker dat de geldigheidsdata van het oude en het nieuwe product niet overlappen?

EDIT: Mooi dat het al opgelost is! 😃
Krijg je een automatische herinnering wanneer de einddatum je product bijna afloopt?
Hoi StefanScholte,
Bij maandabonnementen krijg je geen herinnering omdat deze automatisch afloopt; heb je een jaarabonnement, dan krijg je vaak plusminus 1-2 maanden van tevoren een herinnering per mail/brief.

Reageer