Traject Vrij Maand: verlengen omslachtig maar vergeten te verlengen makkelijk.

• 13 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 322 Bekeken

Vandaag heb ik voor de tweede keer het abonnement verlengd, de procedure is belachelijk omslachtig, je moet alle gegevens, ondanks dat je ingelogd bent weer invullen, vooraf je kaartnummer opzoeken, weer akkoord gaan met de voorwaarden en weer niet vergeten alle vinkjes weg te halen om geen "spam":P van NS te ontvangen.
Tweede puntje, bij het oude papieren abonnement zag je elke dag de einddatum voor je neus en vergat je niet een nieuwe te kopen, met de chipkaart zie je niets. Misschien samen met een koppeling tussen "mijn NS" en de verlenging van producten ook maar een herinnerings-functie voor einddatum invoeren?

3 reacties

Er is op dit moment nog geen koppeling met MijnNS. We hopen die koppeling wel snel te maken. Het beste kun je nu gewoon de einddatum van je abonnement in je agenda zetten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Helemaal eens met Grumpy. Waarom niet een optie toevoegen dat je een maandabonnement automatisch laat verlengen tenzij je voor de einddatum opzegt?
Het antwoord hierop zal waarschijnlijk luiden dat je ook een jaarabonnement kunt afsluiten met maandbetaling.
Dat zou alleen een optie kunnen zijn als je zeker weet dat je een jaar op dezelfde plek werkt, of het moet bij onvoorziene omstandigheden zoals b.v. langdurige ziekte, ontslag of wijziging werklocatie tussentijds te beƫindigen zijn?
Voor diegenen die daarom kiezen voor een maandabonnement is e.e.a. duidelijk voor verbetering vatbaar.
Voor het zover is, is de hele OV-chipkaart misschien al weer afgeschaft, daar las ik vanmorgen e.e.a over.
Men denkt o.a. aan betalen via de telefoon, krijgen we weer de discussie dat er nog miljoenen mensen zijn die een ongeschikte (of helemaal geen) mobiele telefoon hebben. Ouderen snappen de OV-chipkaart amper, laat staan een smartphone.:?

Reageer