beantwoord

Traject Vrij maandabonnement looptijd

• 14 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hi, 

Aangezien ik een contract voor een halfjaar heb gekregen bij mijn huidige baan, heb ik gekozen voor een Traject Vrij abbo voor een maand. Nu vraag ik mijzelf alleen af of deze automatisch doorloopt, of dat ik deze iedere maand opnieuw aan moet vragen? 

Ik hoor het graag! 

Denise

icon

Beste antwoord door Robert B 14 oktober 2019, 19:44

Welkom bij de NS Community!

Je zult een Traject Vrij Maand zelf moeten verlengen. Dit kon een tijdje via Mijn NS (met je gegevens al ingevuld) maar dat werkt al een hele tijd niet meer.

Je moet het dus in feite maandelijks opnieuw bestellen (met als ingangsdatum natuurlijk de eerste dag dat je het nodig hebt na het verlopen van de vorige maand), en uiteraard even als bestelling ophalen bij een automaat.

Je zou ook een (goedkoper) Traject Vrij jaarabonnement kunnen nemen, en op het moment dat je het niet meer nodig hebt omzetten naar Flex Basis (of ander abonnement). Dat kan ook in het eerste jaar en ongebruikte dagen die je al betaald hebt krijg je dan terug.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je zult een Traject Vrij Maand zelf moeten verlengen. Dit kon een tijdje via Mijn NS (met je gegevens al ingevuld) maar dat werkt al een hele tijd niet meer.

Je moet het dus in feite maandelijks opnieuw bestellen (met als ingangsdatum natuurlijk de eerste dag dat je het nodig hebt na het verlopen van de vorige maand), en uiteraard even als bestelling ophalen bij een automaat.

Je zou ook een (goedkoper) Traject Vrij jaarabonnement kunnen nemen, en op het moment dat je het niet meer nodig hebt omzetten naar Flex Basis (of ander abonnement). Dat kan ook in het eerste jaar en ongebruikte dagen die je al betaald hebt krijg je dan terug.

Bedankt Robert! Vervelend eigenlijk, maar niks aan te doen. Fijne avond nog!

Reputatie 7
Badge +3

Een maandabonnement loopt aan het eind van die maand en voor een volgende maand moet deze weer opnieuw worden aangevraagd.

Overigens zou je ook wanneer je maar een half jaar gebruik wilt maken van een Traject Vrij gewoon een doorlopend jaarabonnement kunnen afsluiten. Deze kun je in principe niet in het eerste jaar stopzetten, maar sinds er NS Flex is kun je een jaarabonnement op elk willekeurig moment wijzigen in NS Flex, (bv Flex zonder abonnement) ook in het eerste jaar.  Op die manier ben je dan toch eerder van een jaarabonnement af. Mocht je op die wijzigingsdatum nog enkele dagen niet gebruikt hebben je vooruitbetaalde Traject Vrij maand, dan ontvang je daar restitutie voor.

@Momo Volgens mij heb je geen Traject Vrij in NS Flex abonnement. Dat kan wel met NS Flex Dal Vrij en NS Flex Altijd Vrij. Misschien moet ik ook een Traject Vrij aanschaffen maar dat zou dan zeker alleen klassiek moeten. Ik kan de NS Flex Traject Vrij namelijk niet vinden.

@MomoVolgens mij heb je geen Traject Vrij in NS Flex abonnement. Dat kan wel met NS Flex Dal Vrij en NS Flex Altijd Vrij. Misschien moet ik ook een Traject Vrij aanschaffen maar dat zou dan zeker alleen klassiek moeten. Ik kan de NS Flex Traject Vrij namelijk niet vinden.

Dat schrijft @momo ook niet, het gaat om een regulier traject vrij (jaar) dat je gedurende het eerste jaar ook mag omzetten naar een NS-flex abonnement. En daarmee ontstaat de optie om toch binnen het eerste jaar ‘goedkoop’ of te komen van je traject-vrij jaar.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, Traject Vrij is er (nog) niet als Flex, zou wel een komen maar wanneer is de vraag.

Daarom dus de omweg om dit klassiek als doorlopend jaarabonnement af te sluiten en wanneer het niet meer nodig is te wijzigen in Flex.

Dit zou in principe met ieder klassiek jaarabonnement kunnen doen om de €1 extra te omzeilen, tenzij je Flex wil vanwege het op rekening rijden en je vaker wil wisselen tussen abonnementen.

Reageer