beantwoord

Traject Vrij Maandabonnement verlengen

• 28 juli 2014
  • 5 reacties
  • 1479 Bekeken

Reputatie 1
Weer een vraagje. Ik ben toe aan mijn tweede Traject Vrij Maandabonnement. Nu wil ik die via de website bestellen en moet ik weer alles invullen van traject tot naam, adres en geboortedatum. 1) Kan ik dat niet ergens opslaan? 2) Of kan ik het in MijnNS via mijn producten verlengen? Je zou denken dat je via je kaartnummer gewoon de hele mikmak opnieuw kan aanvragen met een andere ingangsdatum. Ik kan het nergens vinden.
icon

Beste antwoord door Femke NS 29 juli 2014, 11:32

Beste LizBo, je kunt je tweede Traject Vrij Maandabonnement ook via de webshop kopen. Je moet dan wel al je gegevens opnieuw invullen. Mocht je regematig een Traject Vrij Maandabonnement willen aanschaffen én je vindt het vervelend om al je gegevens opnieuw in te vullen, dan kun je overwegen om eenTraject Vrij Jaar te bestellen.

PS: voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'abonnementen'.
Bekijk origineel

5 reacties

Beste LizBo, je kunt je tweede Traject Vrij Maandabonnement ook via de webshop kopen. Je moet dan wel al je gegevens opnieuw invullen. Mocht je regematig een Traject Vrij Maandabonnement willen aanschaffen én je vindt het vervelend om al je gegevens opnieuw in te vullen, dan kun je overwegen om eenTraject Vrij Jaar te bestellen.

Reputatie 1

Dank voor het snelle antwoord!

Ja, ik had het natuurlijk al via de webshop besteld, daardoor vroeg ik me juist af of dat niet wat handiger kon.

De tip van de Traject Vrij Jaar vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw. Dan moet je er ook bij zeggen dat je die pas na een jaar per maand kunt opzeggen. Ik kan nu alleen niet weten of ik die jaarkaart voor dit traject inderdaad een jaar nodig zal hebben. Natuurlijk had ik anders een jaarkaart genomen.

Kortom het correcte en volledige antwoord op mijn vragen is dus: 1) Neen, het is niet mogelijk je abonnementsgegevens ergens op te slaan voor hergebruik en 2) Neen, je kunt niet vanuit MijnNS onder je eigen kaartnummer een product verlengen of kopen.

In plaats van alleen maar alternatieven aan te dragen is een helder antwoord op de vraag gewenst. Het is geen kritiek, het is gewoon een open vraag.
Ik begrijp uit dit bericht het mij als jarenlange vast klant moeilijk wordt gemaakt om een Traject Vrij Maand aan te schaffen omdat ik niet wens te betalen voor de vakantieperiodes en dat de NS "adviseert" om een Traject Vrij Jaar aan te schaffen. Ik hoor graag wat het alternatief is om de betaling tijdens vakantieperiode van 3-4 weken te stoppen.
Badge
Ik begrijp uit dit bericht het mij als jarenlange vast klant moeilijk wordt gemaakt om een Traject Vrij Maand aan te schaffen omdat ik niet wens te betalen voor de vakantieperiodes en dat de NS "adviseert" om een Traject Vrij Jaar aan te schaffen. Ik hoor graag wat het alternatief is om de betaling tijdens vakantieperiode van 3-4 weken te stoppen.

Bij een NS abonnement (jaarvariant) is het niet mogelijk om het abonnement tijdelijk stop te zetten. In het eerste jaar kan je het abonnement niet beëindigen. Na de verlenging kan je het abonnement maandelijks opzeggen. Maar dan raad ik je aan om een maandvariant te kopen.
Update na een jaar, zie: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/trajectkaart-automatisch-gegevens-invullen-maandelijks-aanvragen-15131/index1.html#post126464

Reageer