beantwoord

Traject Vrij opzeggen

• 8 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 3

Ik wil mijn trajectvrij abbonnement opzeggen, na 20 jaar pendelen komt er, tijdelijk, een einde aan.

Destijds kon je Kidsvrij 3x koppelen aan de abonnement. Tegenwoordig heeft dit geen enkel voordeel omdat kidsvrij evenveel kost als deze los kopen op de chipkaart.

Maar wat gebeurd ermee die kids vrij? Ik wil ze namelijk behouden zonder rompslomp eromheen.

Ow ja. Ik koop wel weer een dalvoordeel uiteraard. Het treinen wil ik niet helemaal kwijt....

icon

Beste antwoord door Denice NS 8 oktober 2020, 10:21

Wanneer je Traject Vrij abonnement is opgezegd lopen de Kids Vrij abonnementen inderdaad gewoon door totdat ook deze worden opgezegd of tot wanneer de kinderen 12 worden :smile: .

Opzeggen kan via onze Klantenservice. Wellicht zou je daarna NS Flex Dal Voordeel kunnen afsluiten. Deze kan je na een maand op elk gewenst moment opzeggen/wijzigen :grin:

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kidsvrij is een zelfstandig abonnement en niet gekoppeld aan het uwe. Dat loopt gewoon door, ook als u geen TrajectVrij meer heeft. Elk kind heeft een eigen ov-chipkaart. De kids kunnen met elke volwassenen mee die een geldig kaartje heeft. Als u in het bezit bent van Dalvoordeel en u bent ingecheckt, dan mag u drie kids meenemen.

Volwassen is overigens vanaf twaalf jaar.

NS had deze verwarrende informatie over de drie Kidsvrijabonnementen achterwege moeten laten. Het is gewoon niet juist. Kidsvrij is niet gekoppeld aan een abonnement van een volwassene. 

Wanneer je Traject Vrij abonnement is opgezegd lopen de Kids Vrij abonnementen inderdaad gewoon door totdat ook deze worden opgezegd of tot wanneer de kinderen 12 worden :smile: .

Opzeggen kan via onze Klantenservice. Wellicht zou je daarna NS Flex Dal Voordeel kunnen afsluiten. Deze kan je na een maand op elk gewenst moment opzeggen/wijzigen :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Dat Kids Vrij voor iedereen gratis is volgens de informatie pagina nog steeds een tijdelijke actie. Dit is sinds 1 april 2015.

De prijs van het Kids Vrij abonnement is tijdelijk verlaagd naar € 0. NS behoudt zich het recht voor de prijs van het abonnement weer te verhogen. Je wordt hierover enkele maanden van tevoren geïnformeerd. Je hebt in dit geval het recht het abonnement op te zeggen.

De Kids Vrij abonnementen lopen bij opzeggen van het abonnement waaraan ze gekoppeld zijn inderdaad gewoon door, alleen zou het heel misschien kunnen dat ze op een gegeven moment niet meer gratis zijn. 

Reageer