beantwoord

Traject vrij over heel traject?

• 1 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

Ik begin deze maand met een nieuwe baan en zal 3/4 keer per week reizen van station Best - Heeze. Ik heb daarnaast een baan in het weekend waarbij ik binnen hetzelfde traject uitstap op het station Eindhoven (de trein reist normaal van Best-Eindhoven-Heeze).
Als ik dus eerder uitstap in Eindhoven krijg ik deze reis dan ook vergoed? Of valt dit zo buiten dit vrij traject?
icon

Beste antwoord door Thom 1 oktober 2019, 20:10

Vuistregel is dat als uw in- of uitstapstation op het traject ligt, u daar mag in- of uitstappen. U mag zoveel reizen als u wilt en wanneer u wilt, zolang het maar binnen uw traject valt. Het valt niet buiten het vrij-traject, omdat Eindhoven op uw traject ligt. U reist er dan zonder verdere kosten naar toe en hoeft er niet extra voor te betalen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Vuistregel is dat als uw in- of uitstapstation op het traject ligt, u daar mag in- of uitstappen. U mag zoveel reizen als u wilt en wanneer u wilt, zolang het maar binnen uw traject valt. Het valt niet buiten het vrij-traject, omdat Eindhoven op uw traject ligt. U reist er dan zonder verdere kosten naar toe en hoeft er niet extra voor te betalen.
Super, dankjewel!
Badge +3
Traject Vrij is inderdaad gewoon onbeperkt reizen op dat traject, inclusief alle stations op de route.

Een dagje winkelen in Eindhoven, een evenement/party op Strijp-S of naar de kermis in Geldrop (maar die was een maandje geleden al, geen idee wat daar verder te doen is gedurende het jaar 😅) past daar prima in.

Voor nu natuurlijk de Lichtjesroute (goed te doen op een OV-fiets), en binnenkort GLOW en de Dutch Design Week natuurlijk een aanrader om te doen met je Traject Vrij (en evt. 3 mensen met Samenreiskorting met de trein) naar de Lichtstad.

Reageer