beantwoord

Traject Vrij overstappen?

• 25 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 548 Bekeken

Hallo,

Ik heb een jaartrajectabonnement dat geldig is tot 13-09-2014, nu krijg ik een brief van Traject Vrij.

Ik heb ook een persoonlijke OV kaart dat nog een aantal jaar geldig is.

Hoe moet ik nu overstappen? Ik heb gekeken op bestelling vrij traject geklikt, product gekozen, mijn persoonlijke OV kaart ingevuld en ingangsdatum op 14-09-2014 gezet.

Ik wou even zeker weten of ik dit zo goed doe?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 augustus 2014, 12:55

Beste pietpiraat, je kunt een Traject vrij abonnement zetten op een persoonlijke OV-chipkaart wanneer deze kaart nog langer dan drie maanden geldig is. Je kunt de ingangsdatum zelf uitkiezen. Mocht je Jaartrajectabonnement op 13-09 aflopen dan kun je je Traject Vrij per 14-09 in laten gaan. Het is wel verstandig om een Traject vrij abonnement niet te plaatsen op de OV-chipkaart waar je Jaartrajectabonnement op staat. In dat geval kun je beter een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Succes!

PS: voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'abonnementen'.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Als u Traject Vrij hebt besteld op een bestaande OV-chipkaart, dan zult u het product nog op uw OV-chipkaart moeten laden bij een kaartautomaat. U houdt uw kaart dan voor de lezer en kiest voor Ophalen bestelling.

Als het goed is, zou u hier ook bericht over gekregen moeten hebben. Is dat niet gebeurd?
Heb wel een brief gekregen maar hier staat alleen in dat ik nog een paar dagen heb om over te stappen.
Beste pietpiraat, je kunt een Traject vrij abonnement zetten op een persoonlijke OV-chipkaart wanneer deze kaart nog langer dan drie maanden geldig is. Je kunt de ingangsdatum zelf uitkiezen. Mocht je Jaartrajectabonnement op 13-09 aflopen dan kun je je Traject Vrij per 14-09 in laten gaan. Het is wel verstandig om een Traject vrij abonnement niet te plaatsen op de OV-chipkaart waar je Jaartrajectabonnement op staat. In dat geval kun je beter een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Succes!

PS: voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'abonnementen'.

Reageer