beantwoord

Traject Vrij Reizen

  • 6 January 2023
  • 3 reacties
  • 250 Bekeken

Hoi, ik heb een vraag over het ns flex traject vrij abonnement. Ik heb 2 vaste trajecten. Het is voor mij berekend dat ik €60 per maand moet betalen. Er staat ook dat er 40% korting is in het weekend op “andere trajecten”. Betekent dit dan dat ik in het weekend standaard 40% korting heb op alle reizen die ik maak? Of zijn er vaste trajecten aan gekoppeld? Ik had namelijk 2 vaste trajecten toegevoegd in de keuzehulp en die wees toen €60 is het vaste bedrag voor mijn traject door de week. Een ander bedrag was €36 voor het ander traject waarvoor ik 40% korting krijg. Bij het afrekenen dacht ik dus €60 te zien maar het kwam op €183. Hoe, weet ik niet precies. Heeft het iets met de berekening van retour te maken? Ik dacht dat heen en terug al verwerkt zat in het abonnement dus dat vaste bedrag (€60)? Kan iemand mij uitleggen?

icon

Beste antwoord door Momo 6 January 2023, 16:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De 40% korting krijg je op alle reizen buiten het traject van je abonnemt waarbij je in de daluren of weekends incheckt, dat is dus geen vast traject. 

Je hebt het over 2 vaste trajecten, maar bij een Traject Vrij abonnement kun je maar 1 vast traject opgeven en je kunt geen 2 aparte Traject Vrij abonnementen op 1 kaart hebben. 

Misschien kun je aangeven wat het traject is waarop je wilt gaan reizen. 

Reputatie 7
Badge

Een Traject Vrij abonnement van (precies €60/maand bestaat niet, en van €36 zeker niet. Het goedkoopste Traject Vrij abonnement (voor t/m 8 tariefeenheden, grofweg kilometers) kost (23 klasse) al €60,40/maand en een Traject Vrij abonnement is altijd maar voor één traject. Daarbij krijgt u buiten de spits (dus ook in het weekend) wel op elk ander traject 40% korting. Dat is dus niet beperkt tot een of meerdere bepaalde trajecten.

Reputatie 7
Badge +3

Een Traject Vrij abonnement van (precies €60/maand bestaat niet, en van €36 zeker niet.

Bij NS kun je ook een Traject Vrij abonnement afsluiten voor een traject wat door een andere vervoerder wordt gereden, dan kunnen de prijzen lager liggen dan de NS tarieven. Bv Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is maar €35 per maand. En zo zijn er nog een aantal trajecten waarbij je een prijs minder dan €60,40 kan hebben. Vandaar ook even mijn vraag welk om welk traject het gaat. 

Reageer