beantwoord

Traject vrij uitleg

• 3 september 2017
  • 11 reacties
  • 292 Bekeken

Ik heb moeite met het begrijpen wat er allemaal wel en niet valt onder traject vrij.
Ik heb een traject vrij voor holten-enschede en ik heb al gelezen dat je dan in de reisplanner moet kijken welke routes ervoor staan zodat je weet welke routes je met traject vrij kan nemen. Nu kom ik op 3 routes uit, Holten Enschede, Holten via Almelo naar enschede en als laatste Enschede naar Hengelo en dan overstap op Syntus naar goor en van goor naar holten. Wat ik alleen niet kon vinden is of je met traject vrij altijd gebruik mag maken van deze route (de stations) of alleen voor de tijden dat ze op ns reisplanner aangegeven staan. En klopt het dat bij de 3e route het stukje met de Syntus ook onder traject vrij valt? Of moet je daar Syntus weer apart voor betalen want dat zou vreemd zijn als het in de reisplanner aangegeven wordt. En als derde en laatste vraag is of ik tussendoor kan uitchecken/uitstappen en dan later op de dag de route daar weer kan oppakken onder traject vrij. Alvast bedankt voor de hulp
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 september 2017, 12:54

Ik zat net even goed te denken en daar zul je inderdaad zoals Sander zegt met de bus moeten en daar is je Traject Vrij niet geldig voor:)

Even voor de duidelijkheid, Deze route moet je volgen, op alle tussengelegen stations mag je in en uitstappen zoveel je wil!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Er komt bij maar maar 1 route uit; Dat is Holten - Almelo - Enschede.
Hoe kom je aan de andere routes?

Op de bovenstaande route mag je sowieso uitstappen en instappen wat je wilt.
4 september is mijn eerste schooldag, dan ga ik rond 18:00 naar huis dat is de derde route. En als ik de tijd op 8uur zet voor vertrek er naar toe dan krijg je route 1
Reputatie 7
De route Holten Enschede direct is via een spitstrein die alleen op bepaalde tijden rijdt. Die volgt dezelfde route als met overstappen in Almelo. Die mag je dus alle 2 pakken.

De 3e route via Syntus krijg ik er echt niet uit:

zou je een screenshot kunnen plaatsen?
Hallo Dennis L,

Welkom op het NS Serviceforum!

Ik vermoed dat je de route hebt opgezocht op 9292.nl en je met de bus naar Goor reist. Dit valt niet onder het Traject Vrij abonnement. Als je de route opzoekt op www.ns.nl dan zie je dat er maar 1 optie is (Holten - Almelo - Enschede) zoals Slidestops aangeeft.
Reputatie 7
Ik zat net even goed te denken en daar zul je inderdaad zoals Sander zegt met de bus moeten en daar is je Traject Vrij niet geldig voor:)

Even voor de duidelijkheid, Deze route moet je volgen, op alle tussengelegen stations mag je in en uitstappen zoveel je wil!

De derde route staat er bij mij bij Enschede -> Holten. 4 september 18:04. Hoe kan ik een screenshot toevoegen? En je zegt dat ik die route mag pakken maar ik las ook iemand iets zeggen dat hij traject vrij de stations waren afgekocht. En dat klinkt alsof ik dan met mijn traject vrij op elk moment naar de stations kan gaan die binnen de trajecten valt die ik gebruik. En dan is juist station goor en bus 80 van de derde route erg interessant voor mij. Alleen ik kan nergens vinden of je daar dan op alle tijden gebruik van kan maken of alleen wanneer hij in de reisplanner staat. Maar als het stations afkopen is met traject vrij wat ergens genoemd word dan klinkt het alsof ik altijd gebruik kan maken van die stations en bus
Ik heb niet 9292 maar ns reisplanner gebruikt, hierbij de link kijken of dat werkt: http://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdetails?vertrek=Enschede&vertrektype=treinstation&aankomst=ChIJIdrOquflx0cRGOWfIO0lo1I&aankomsttype=poi&tijd=2017-09-04T18:03&type=vertrek&hash=22595878
Reputatie 7
Zie de 2 antwoorden hierboven. Je mag geen gebruik maken van de bus, alleen van de trein, je zult dus moeten reizen zoals hierboven aangegeven.
Waarom geeft de NS reisplanner dan ook een route met de bus op mijn traject als ik die niet gebruiken mag?
Reputatie 7
Apart, ik zie al wat er gebeurt - Je hebt Holten los ingevuld waardoor hij het stadscentrum pakt en dus een deur-tot-deur advies geeft. Als je je reis plant naar Station Holten krijg je het juiste advies.
Aha, dan zit daar de fout in. Bedankt voor de hulp

Reageer