beantwoord

Traject vrij, wat is eigenlijk vrij?

• 9 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb traject vrij Apd - Rsn, en ben een keer van mijn huis in Rijssen naar Amri gefietst, overrompeld door het onweer, en toen met de trein teruggereden naar Rsn, maar nou heb ik geen geld betaald en ov-chipkaart-app zegt dat ik met traject vrij heb gereden (met overstap keolis-ns op Aml). Wat doet mijn traject vrij dan buiten mijn traject (muv. Bakboord 9 tm 5 (5 bakken SGMm))
icon

Beste antwoord door Momo 9 augustus 2019, 20:55

Reizen buiten je traject worden inderdaad achteraf met je maandelijkse factuur (wanneer je een doorlopend jaarabonnement hebt) gefactureerd. In jouw geval zal dan Rijssen - Almelo de Riet gefactureerd moeten worden. Het kan tot 72 uur duren voor de prijs in je MijnNS account zichtbaar, bij andere vervoerders dan NS zou het misschien nog wel iets langer kunnen duren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Voor zover ik weet worden reizen buiten het afgekochte traject achteraf betaald alszijnde een soort reizen op rekening. Hierdoor wordt dus geen saldo afgeschreven.
Reputatie 7
Badge +2
Reizen buiten je traject worden inderdaad achteraf met je maandelijkse factuur (wanneer je een doorlopend jaarabonnement hebt) gefactureerd. In jouw geval zal dan Rijssen - Almelo de Riet gefactureerd moeten worden. Het kan tot 72 uur duren voor de prijs in je MijnNS account zichtbaar, bij andere vervoerders dan NS zou het misschien nog wel iets langer kunnen duren.

Bij reizen met NS kan het ook langer duren.
Reputatie 1
Ik heb met blauwnet (tot almelo) gereisd, van wege beter materieel en betere overkapping op almelo

Reageer