traject vs NS vrij klacht

• 14 februari 2020
  • 9 reacties
  • 211 Bekeken

Beste Nederlandse Spoorwegen, dat abonnementsgeld verhoogd moet worden begrijp ik. Maar dat jullie zonder mij te waarschuwen de kosten van mijn jaar-traject kaart gelijk trekken met een altijd vrij abonnement vind ik ronduit achterbaks. Wat ik nog schunniger vind is dat jullie eigen helpdesk deze fout niet per direct kan corrigeren, hierop moet ik een maand wachten. Ik betaal het zelfde, maar krijg niet het zelfde, dit klopt van geen kant!!

9 reacties

Goedemorgen RonaldVerbeek, welkom hier op de NS Community.

Ons systeem stuurt automatisch de berichten uit waarbij de nieuwe prijs van het abonnement instaat.

Als jouw abonnement maandelijks boven de prijs van het Altijd Vrij abonnement komt, dan is dat natuurlijk een gunstiger abonnement.

Ik wil graag met je meedenken, en kijken per wanneer we jouw abonnement kunnen wijzigen. Ik kan zo niet zien per wanneer dit is, wil je me daarom een privébericht sturen? Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan op “stuur bericht”. Stuur je je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en ov-chipkaartnummer mee?

Reputatie 5

Ik vermoed uit de hitte van deze reactie dat RV nu betaalt voor een vrij lang traject en niet de even dure NETwerking erop heeft gekregen. Het is overigens nogal raar dat er tr-vr zou bestaan dat duurder uitkomt als NSvrij (nmm dan). ALS hij dan ook nog buten dat traject reist-ja dan slaan de geldwolfjes weer eens toe en er wordt niet afgetopt tot de MAX prijs van NSvrij. Mogelijk heeft hij dus een net wat korter/iets goedkoper traject maar reisde een beetje te veel erbuiten.

Klantvriendelijk? Ho maar, daar doen we niet aan. We veronderstellen dat onze klanten er leep genoeg voor zijn en als er weer eens wat mis gaat ook onbeperkt eindeloos krediet aan NS verlenen.

Bahnrider, Bijna helemaal waar. Ik heb inderdaad een traject dat tot op heden maandelijks goedkoper was dan NS vrij. Hierdoor wordt ik echter wel gelimiteerd in het station waar ik op stap (Den Haag Centraal), terwijl er bij vertraging even makkelijk naar Laan van NOI kan gaan vanaf mijn werkplek om via een andere route te reizen. Dit doe ik nu niet, ik houd me netjes aan mijn traject. Om dit zonder extra kosten te doen is een ns vrij abonnement flexibeler, maar het woog voor mij niet op tegen de extra kosten. Wanneer het verschil in kosten er niet is, stap ik uiteraard over. Nee, ik ben geen geldwolf, maar ik krijg graag waar ik recht op heb. En als NS me niet op deze mogelijkheid wijst, vind ik dat een fout van NS. Hij wordt rechtgezet, de vraag is alleen wanneer, nu of over een maand.

Badge +3

Het ligt een beetje aan je traject, maar als dat bijv. van Den Haag Centraal richting Utrecht is dan is het geen enkel probleem als je van/naar/via HS of Laan reist. Je mag 10 TE (grofweg kilometers) omreizen zonder extra kosten binnen je traject, dus zolang je maar niet verder reist dan je begin- of eindpunt.

Bijvoorbeeld als je een trajectabonnement Baarn - Utrecht hebt (kortste route via Soest en Bilthoven) mag je ook gewoon van/naar/via Hilversum of Amersfoort.

Ik ben op zoek naar moderator @Mark NS, jij zou deze zaak verder opvolgen.

Hoi RonaldVerbeek

Je mag me inderdaad een privébericht sturen met de gegevens die je ook aan Rizana NS hebt verzonden. 

De volgende mail heb ik inmiddels ook gehad:

Geachte heer Verbeek,

U heeft een annulering van bestelling doorgegeven. Hierbij bevestigen we dat uw bestelling (inclusief eventuele bij-abonnementen) definitief is geannuleerd.

OV-chipkaart:

Abonnement:

Altijd Vrij, 2e klas

Indien u recht heeft op restitutie dan wordt het bedrag uiterlijk binnen 10 werkdagen gestort op uw bankrekening.

Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar.

Het spijt ons u deze keer niet van dienst te kunnen zijn.

Datum:

14 februari 2020

Ons kenmerk:

Onderwerp:

Annulering van uw bestelling

Met vriendelijke groet,

Lieneke Bouma

Hoofd NS Klantenservice

Update: we zijn inmiddels tot een oplossing gekomen waarbij het Traject Vrij abonnement met terugwerkende kracht is beëindigd op de datum van verlenging. Zodra deze beëindiging bevestigd is, kan RonaldVerbeek zelf een Altijd Vrij abonnement bestellen met een ingangsdatum naar keuze zonder daar nog een maand op te moeten wachten. 

Daarnaast heb ik je bericht aangepast RonaldVerbeek! Je had namelijk een aantal persoonlijke gegevens met ons gedeeld en die heb ik uit het bericht gehaald :)!

Reageer