beantwoord

Trajectkaart aangevraagd

• 26 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 254 Bekeken

Hallo,
Ik heb een fout gemaakt, ik heb gisteren een abonnement voor 1 jaar aangeschaft, maar het moet een trajectkaart zijn.
Mijn zoon wordt namelijk 18 in maart en krijgt dan een OV.
Wat kunnen we hier aan doen? Help?

Groet Alexandra
icon

Beste antwoord door Herman NS 26 augustus 2015, 19:59

Hallo Kramer69,

Theofiel geeft een goed advies. Het is ook mogelijk om contact op te nemen met NS Klantenservice. Mogelijk kunnen zij het abonnement annuleren. Je kunt NS Klantenservice 24/7 bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Het topic heb ik verplaatst naar 'abonnementen'.
Bekijk origineel

7 reacties

Ik weet niet of ik uw vraag helemaal goed begrijp, maar als u Traject Vrij Jaar hebt aangevraagd in plaats van Traject Vrij Maand dan is het, afhankelijk van het traject, nog steeds goed mogelijk dat u goedkoper uit bent met een jaarabonnement wanneer u met ingang van maart het traject wijzigt in Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en daarmee de maandelijkse kosten naar € 28,60 per maand terugbrengt. Door het grote prijsverschil tussen maand- en jaarabonnementen kan het aantrekkelijker zijn om slechts 5 maanden gebruik te maken van een jaarabonnement dan te kiezen voor 5 losse maandabonnementen.
Maar kan ik het jaarabonnement na 5 maanden stopzetten?

Nee, maar u mag wel het traject wijzigen in een goedkoper abonnement. Kunt u aangeven om welk traject het gaat en de precieze periode waarin het nodig is?
Nee.

Theofiel bedoelt dat als u bijvoorbeeld van Zwolle naar Hilversum moet reizen u kunt kiezen om eerste 5 maanden inderdaad dit traject te houden en per maart aan de geven dat u het traject Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom wilt.
U betaald dan 5 x de kosten voor Zwolle - Hilversum (319,40) en 7 keer Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom (28,60) = 1782 euro.
5 keer een maand kaart is = 5 x 398 = ongeveer 2000 euro.

Daarnaast kan uw zoon in de resterende 7 maanden nog wel met 40% in de daluren reizen.
Hallo Kramer69,

Theofiel geeft een goed advies. Het is ook mogelijk om contact op te nemen met NS Klantenservice. Mogelijk kunnen zij het abonnement annuleren. Je kunt NS Klantenservice 24/7 bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Het topic heb ik verplaatst naar 'abonnementen'.
mijn dochter van 18 moet de maand september reizen op saldo tussen schiphol en amsterdam centraal. (per 1 oktober krijgt ze studentenreisproduct). . welk abonnement kan ze hiervoor aanschaffen?
Badge
Ervan uitgaande dat ze meestal in de spits reist en minimaal vier keer per week reist: Traject Vrij Maand. Zie verder https://www.ns.nl/producten/abonnementen

Reageer