beantwoord

Trajectkaart: Automatisch gegevens invullen bij maandelijks aanvragen

Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een browser gegevens laten onthouden en invullen is iets heel anders dan een abonnement ‘slim verlengen’ met de gegevens die jullie al hebben.

Dat klopt. In het geval dat slim verlengen helaas niet werkt is dat wel ook gemakkelijk. 

Reputatie 7
Badge +3

Ah, dan staat het haakje sluiten iets te vroeg :wink:

Oké, aangepast :innocent: .

Badge +3

Oké, dus verlengen via Mijn NS vanuit Producten lukt dus tegenwoordig weer wél (enkele dagen voor het verlopen van je huidige abonnement met ál je gegevens al automatisch ingevuld voor de nieuwe aanvraag)?

Hiermee bedoel ik “ik wil het nog een maandje langer” met een paar muisklikken, zonder verder een ingangsdatum te kiezen of iDeal betaling, maar gewoon aansluitend op wat ik al heb.

Ik betwijfel het, maar iemand met Traject Vrij Maand (of ander klassiek maandabonnement) mag het proberen hoor.

Uiteraard zal je zo’n verlenging altijd nog wel even moeten bevestigen (aan je kaart moeten laten weten) bij een automaat.

Dat is inderdaad wat ik heb gevonden. Ik kan me voorstellen dat je het betwijfeld. Je ziet natuurlijk ook niet snel iemand een account maken en een topic starten om aan te geven dat het goed is gegaan. Ik heb wel een punt om incidenten te melden. Mocht iemand zijn/haar abonnement niet via Mijn NS kunnen verlengen, dan lees ik het graag en zet ik het door!

Badge +3

Ik wil in deze best als testcase fungeren (op kosten van de NS, maar die wil ik wel voorschieten). Als volgt:

• Ik koop het allergoedkoopste Maand Traject Vrij dat er bestaat (Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom voor €36.50), op een nieuwe ov-chipkaart (€7,50 extra, want de kaart krijg je volgens mij niet gratis bij een maandabonnement).
  • Ik maak daar een nieuwe Mijn NS account voor aan (met een e-mail adres dat nog niet bekend is bij de NS).
  • Ik ga met het abonnement uiteraard niet reizen (heb immers niets te zoeken in Sliedrecht of Hardinxveld).
  • Ik ga dat ongeveer een weekje voordat het verloopt ‘slim verlengen’ voor een maandje (in een willekeurige browser, want alle gegevens zijn bekend in Mijn NS) en zal hier posten welke meldingen ik dan krijg.
  • Verlengen via een iDeal betaling is geen optie, want dat telt niet en is gewoon hetzelfde als opnieuw bestellen (en gegevens zelf op laten slaan in een browser i.p.v. in Mijn NS).
  • Als het lukt zal ik de bestelling voor de volgende maand niet ophalen, maar wel controleren of die klaar staat bij een servicepunt.
  • De chipkaart mag daarna geblokkeerd worden (verloren/gestolen/defect gemeld) via TLS, of ik hou hem als reserve/test kaart.
  • De bijbehorende Mijn NS account wordt opgeheven na deze test, of mag blijven bestaan voor volgende tests.

Laat maar weten of we daar wijzer van kunnen worden (via PB/DM) :thinking:

Robert B, ik vind het idee erg leuk maar niet nodig. Ik begrijp van meerdere collega's op de vloer dat ze regelmatig abonnementen zien die zijn vernieuwd via het Mijn NS-account. Fijn dat je zo meedenkt :)! 

Wat ik in dit hele topic wel jammer vind is dat er nauwelijks communicatie vanuit de NS gedaan wordt. 

Op het forum geven leden constant aan dat je het abonnement iedere keer via de website opnieuw moet aanvragen en blijkbaar is de (eerder teruggedraaide) aanpassing weer actief dat het via mijn NS kan. 

Is er ergens een beschrijving van deze functionaliteit en hoeveel werk het nu voor iemand daadwerkelijk is? Want op vragen van onder andere robbert hoeveel klikt en of je wel opnieuw via IDEAL moet betalen komt geen antwoord.  Dus blijft bij mij het gevoel hangen dat er nu een oplossing is dat je wel een linkje in Mijn NS hebt maar dat die niet meer is dan een link naar een invulformulier waarna je alsnog gegevens moet opgeven en een IDEAL betaling moet doen.

Met zo'n beschrijving kunnen wij forumleden ook nieuwe vragen goed beantwoorden.

Reageer