beantwoord

trajectVrij abo & ideal?

Hoi,

De afgelopen jaren had ik voor mijn dochter een ov-jaar(traject)kaart die in maandelijkse termijnen werd geïncasseerd.
Als ik nu via internet een traject kaart wil gaan bestellen, krijg ik melding dat ik alleen met ideal kan betalen?

Geen maandelijkse incassomogelijkheid meer?

Groet
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 juli 2014, 12:01

Met Traject Vrij reist uw dochter buiten haar traject op rekening. Dat wil zeggen dat zij gewoon reist door in- en uit te checken en dat achteraf wordt bekeken welke reizen buiten haar traject geweest zijn. Deze worden maandelijks achteraf in rekening gebracht en automatisch van uw rekening afgeschreven. De rekening waar tijdens de bestelling het eerste maandbedrag van afgeschreven wordt, zal daarna worden gebruikt voor de incasso's van de reizen buiten het traject. En ook voor de abonnementsgelden: als u daarvoor kiest, betaalt u in maandelijkse termijnen.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Met Traject Vrij reist uw dochter buiten haar traject op rekening. Dat wil zeggen dat zij gewoon reist door in- en uit te checken en dat achteraf wordt bekeken welke reizen buiten haar traject geweest zijn. Deze worden maandelijks achteraf in rekening gebracht en automatisch van uw rekening afgeschreven. De rekening waar tijdens de bestelling het eerste maandbedrag van afgeschreven wordt, zal daarna worden gebruikt voor de incasso's van de reizen buiten het traject. En ook voor de abonnementsgelden: als u daarvoor kiest, betaalt u in maandelijkse termijnen.
Hallo Tuckson,

Welkom op het NS Servicefourm. Tochjo heeft het goede antwoord al gegeven. Betalen met Ideal geldt voor de eerste betaaltermijn. Daarna wordt het Traject Vrij, indien gewenst, samen met de reizen buiten het traject automatisch geïncasseerd.

Je topic heb ik verplaatst naar 'abonnementen' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
ok. thnx.
En waar ik een bestaande chipkaart kan invullen, moet ik daar dan haar huidige abo. nummer invullen? of heeft ze dan een nieuwe nodig?
Badge +3
Als ze nu een jaartrajectabonnement heeft, dan kunt u het beste een nieuwe OV-chipkaart meebestellen. Dit is gratis.

In theorie kunt u Traject Vrij ook op de kaart laden waar nu het jaartrajectabonnement op staat, maar NS raadt dit af: als u die persoonlijke OV-chipkaart gebruikt, dan kunt u kennelijk geen duplicaat aanvragen bij verlies of diefstal van de kaart. Tijdens de bestelprocedure kunt u gratis een nieuwe kaart aanvragen; dat heeft dus de voorkeur.
tuckson schreef:

ok. thnx.
En waar ik een bestaande chipkaart kan invullen, moet ik daar dan haar huidige abo. nummer invullen? of heeft ze dan een nieuwe nodig?

Als ze goede redenen heeft om haar huidige kaart te blijven gebruiken (bijvoorbeeld omdat er een abonnement van een andere vervoerder op staat) kunt u het kaartnummer van haar huidige kaart invullen.
Anders zou u ook voor een nieuwe kaart kunnen kiezen. Voordeel hiervan is dat ze, in geval van een defecte/verloren/gestolen kaart, nog over een andere ov-chipkaart beschikt waarop ze een tijdelijk reisproduct kan laten zetten.
Helder, Dank voor jullie antwoorden.

Reageer