beantwoord

Trajectvrij Abonnement tijdens werkzaamheden - genegeerd door de klantenservice.

• 31 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Beste NS medewerker,

Op 2 augustus 2016 stelde ik een vraag aan de klanten service via een contactformulier op NS.nl. Daar kreeg ik op 9 augustus een mail op terug met excuses: er was nog geen tijd geweest om hier op te reageren in verband met een achterstand. Inmiddels heb ik nog steeds geen reactie gehad. Vandaar hier nogmaals de vraag, in de hoop dat deze hier sneller beantwoord word. Ik ben wel klaar met wachten.

Ik heb vanaf 18-07 tot 18-08 trajectvrij voor een maand tussen Amersfoort CS en Amsterdam Zuid gekocht. Nu wil het feit dat sinds 01-08 de treinen tussen Amersfoort CS en Amsterdam Zuid niet reden tot 10-08. Hierdoor kon ik dus anderhalve week geen gebruik maken van de trajecvrij en ben ik anderhalve week langer onderweg naar mijn werk, betaal ik de volle 265 euro die dit abonnement mag kosten, en losse treinkaartjes voor de andere stations die ik aan moet doen op mijn werk te komen.

Dit lijkt mij niet helemaal eerlijk. Vandaar dat ik graag een deel van het bedrag terug zie. Volgens mij kan ik 8 dagen geen gebruik maken van het abonnement dat 31 dagen geldig is. 265,- gedeeld door 31 maal 8 is 68,39, en volgens mij is dat het bedrag wat ik terug zou moeten krijgen.

Ik hoor het graag of u het hier mee eens bent/hoe we dit gaan verrekenen.

Met vriendelijke groet,
Klaas Prins
icon

Beste antwoord door Annewil NS 31 augustus 2016, 18:50

Hallo Kprins, welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is wanneer je een Traject Vrij abonnement aanschaft en je geen gebruik kunt maken van de trein doordat er werkzaamheden zijn op het traject van je abonnement. Je geeft aan dat je graag een vergoeding wilt daarvoor. Wanneer er werkzaamheden zijn op een traject waardoor er geen treinen rijden zetten we vervangend vervoer in. Ook met je Traject Vrij abonnement kun je gebruik maken van het vervangend vervoer en dus wel reizen op het traject en daarom is er geen restitutie mogelijk in deze situatie.
Bekijk origineel

3 reacties

Ik ben even nieuwsgierig wie u iets heeft verteld over extra kaartjes kopen voor stations waar u langskomt, en of u dat ook gedaan heeft?
Ik ben even nieuwsgierig wie u iets heeft verteld over extra kaartjes kopen voor stations waar u langskomt, en of u dat ook gedaan heeft?

Excuus, ik verwoorde het niet correct:
Niemand heeft me verteld deze kaartjes te kopen, en het gaat dan ook niet om fysieke kaartjes. Echter wanneer ik uitcheck op een ander station dan Amsterdam Zuid, welke niet binnen het Trajectvrij Abonnement valt, moet ik hier voor betalen naast het abonnement.

Het gaat me dan ook niet om deze losse ritjes, maar om het feit dat ik een abonnement van Amersfoort CS naar Amsterdam Zuid afsluit, en ik vervolgens 8 van de 31 dagen geen correct gebruik kan maken van het abonnement. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Hallo Kprins, welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is wanneer je een Traject Vrij abonnement aanschaft en je geen gebruik kunt maken van de trein doordat er werkzaamheden zijn op het traject van je abonnement. Je geeft aan dat je graag een vergoeding wilt daarvoor. Wanneer er werkzaamheden zijn op een traject waardoor er geen treinen rijden zetten we vervangend vervoer in. Ook met je Traject Vrij abonnement kun je gebruik maken van het vervangend vervoer en dus wel reizen op het traject en daarom is er geen restitutie mogelijk in deze situatie.

Reageer