beantwoord

Trajectvrij abonnement Utrecht Centraal-Amsterdam Amstel v.v. opstappen station op route

• 23 februari 2016
  • 3 reacties
  • 352 Bekeken

Kan ik met de aanschaf van een TrajectVrij abonnement (jaar/maand) voor het traject Utrecht Centraal-Amsterdam Amstel ook op tussenliggende stations mijn reis naar Amsterdam Amstel beginnen?

Het zal regelmatig voorkomen dat ik op station Breukelen zal instappen. De route vanaf Utrecht Centraal met de sprinter is Utrecht Centraal-Utrecht Zuilen-Maarssen-Breukelen-Abcoude-Amsterdam Holendrecht-Amsterdam Bijlmer Arena-Duivendrecht-Amsterdam Amstel

Misschien een stomme vraag, maar ik kom op het forum het antwoord niet tegen.
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 februari 2016, 15:21

Uw vraag is zeker niet stom, want Traject Vrij is een product dat bepaald niet eenvoudig te doorgronden is.

Het antwoord op uw vraag is dat dit inderdaad is toegestaan, omdat Breukelen op de kortste reisroute (tevens de enige reisroute) ligt van Utrecht Centraal naar Amsterdam Amstel. Dat geldt ook voor alle andere stations tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Amstel, dus bijvoorbeeld opstappen in Utrecht Zuilen of uitstappen in Maarssen is ook kosteloos mogelijk met Traject Vrij voor Utrecht Centraal-Amsterdam Amstel.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Uw vraag is zeker niet stom, want Traject Vrij is een product dat bepaald niet eenvoudig te doorgronden is.

Het antwoord op uw vraag is dat dit inderdaad is toegestaan, omdat Breukelen op de kortste reisroute (tevens de enige reisroute) ligt van Utrecht Centraal naar Amsterdam Amstel. Dat geldt ook voor alle andere stations tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Amstel, dus bijvoorbeeld opstappen in Utrecht Zuilen of uitstappen in Maarssen is ook kosteloos mogelijk met Traject Vrij voor Utrecht Centraal-Amsterdam Amstel.
Breukelen ligt inderdaad op de kortste reisroute, maar dat enkele feit biedt helaas geen garantie voor de geldigheid van dit abonnement voor een reis die in Breukelen begint.

NS beschouwt uw vraag als een als-dan vraag en heeft vorig jaar besloten het beantwoorden daarvan voortaan te weigeren. Als u het abonnement afsluit en constateert dat er voor Breukelen wel of geen kosten in rekening worden gebracht, ziet NS het als een 'daadwerkelijke praktijkvraag' en zullen ze u willen antwoorden dat die prijsberekening klopt.
Welkom op het NS Serviceforum Fabianti. Het antwoord van Tochjo klopt helemaal, de opmerkingen van Pe_pe hebben betrekking op een aantal onduidelijkheden over het product Traject Vrij, maar zijn geenszins van toepassing op jouw traject; Utrecht Centraal - Amsterdam Amstel v.v.

Reageer