beantwoord

Trajectvrij naar Den Haag Centraal, maar kan ik naar Den Haag HS zonder extra kosten?

• 22 december 2017
  • 8 reacties
  • 327 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi! Ik heb deze vraag nog niet gezien en kan het antwoord ook niet vinden dus stel hem hier. Ik heb een Trajectvrij Abo aangevraagd Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal, maar ben erachter dat er een handige trein naar Den Haag HS gaat. Maak ik extra kosten als ik daar uitcheck?

Volgens het voorbeeld in het foldertje Productvoorwaarden wel, maar het traject kost hetzelfde en er is zelfs een route via HS naar centraal volgens de reisplanner, en je mag eerder op het traject uitstappen zonder extra kosten.

Wie heeft antwoord? Mijn dank!
icon

Beste antwoord door Tamzin 22 december 2017, 16:12

Uw afgekocht traject gaat rechtstreeks van Amsterdam naar Den Haag CS en dus niet via HS. U moet dan het gedeelte Laan van NOI-Den Haag HS later afrekenen.
Bekijk origineel

8 reacties

Als je naar HS reist rekent de NS computer uit wat het (extra) kost via Den Haag Centraal.
Reputatie 7
Badge +3
Uw afgekocht traject gaat rechtstreeks van Amsterdam naar Den Haag CS en dus niet via HS. U moet dan het gedeelte Laan van NOI-Den Haag HS later afrekenen.
Badge +3
Als je in Den Haag HS niet door poortjes hoeft zou je de gok kunnen wagen, maar dan wel kans op een boete als je op HS niet uit- en weer incheckt en gecontroleerd wordt op het stukje HS - CS.

Je betaalt (op de nette manier) de trajecten Laan van NOI - HS en HS - CS voor het reizen buiten je traject. Dit zal niet om wereldbedragen gaan (ik vermoed hoouguit een euro of twee per keer in totaal).

Je zou je traject nog kunnen aanpassen naar HS, zodat je alleen bijbetaalt voor HS - CS, maar ja dan betaal je op de heenweg alsnog ook voor CS - Laan van NOI (of HS) dus dat is lood om oud ijzer.

Overigens, als de reisplanner een route geeft Amsterdam - HS - CS dan mag je die trein gewoon nemen zonder extra kosten. Wellicht worden ze alsnog in rekenig gebracht maar dat kan je later terug krijgen via de klantenservice. Zij kunnen kijken of het op dat moment namelijk een geldig reisadvies was.
Reputatie 7
Badge +3
@Robert B
Elisa wil juist uitchecken op HS en niet doorreizen naar CS.
Reputatie 7
Badge +3
Het beste is gewoon een keertje uitproberen, kost je hooguit €2.30 (of €1.40 in de daluren).

Zelf heb ik Traject-Vrij De Vink - Delft en de kortste route is via HS, maar wanneer ik in of uitcheck op Den Haag Centraal wordt er bij mij niets extra gerekend.
Badge +3
Ik denk dat het bij uitchecken op HS nog veel minder extra kost dan € 1,40 (als het al gerekend wordt) vanwege de langeafstandskorting. :?
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer je met Traject-Vrij verder reist dan je traject wordt het gedeelte buiten je traject berekend als een reis ware het een aparte reis.
Zo kostte een ritje Leiden Centraal - Delft in de daluren mij ook gewoon het 40% korting tarief van De Vink - Leiden Centraal (toen nog €1.30).
In het ergste geval kun je vanaf CS naar HS ook volgens mij met de tram 12. Als je een Traject Vrij hebt kun je voor de volgende maand je traject gaan wijzigen ook al heb je een Traject Vrij Jaar gekocht.

Reageer