beantwoord

TrajectVrij naar Studentenreisproduct

• 27 januari 2015
  • 2 reacties
  • 700 Bekeken

Mijn zoon is 17 en volgt een mbo-opleiding in een ander stad. Aan het begin van het schooljaar (augustus) heb ik daarvoor een TrajectVrij jaarabonnement aangeschaft. Het TrajectVrij jaarabonnement is naar ik heb begrepen pas na een jaar opzegbaar en loopt dus door tot eind augustus dit jaar. Mijn zoon wordt in mei van dit jaar 18 jaar. Op dat moment heeft hij per de eerste van het daaropvolgende kwartaal, dus op 1 juli, recht op een studentenreisproduct. Er is dus sprake van een overlap van twee maanden. De vraag is hoe hiermee om te gaan. Het TrajectVrij jaar abonnement loopt gewoon door. Om kosten te besparen kan ik hooguit het traject wijzigen naar het dichtstbijzijnde station zodat ik per maand goedkoper uit ben. Echter, kan het Studentenreisproduct dan wel op dezelfde OV-chipkaart worden bijgeschreven? Of kan mijn zoon daarvoor beter een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen?
icon

Beste antwoord door theofiel 27 januari 2015, 22:34

Wellicht dat de NS gezien de bijzondere omstandigheden bereid is uit coulance het abonnement eerder te beëindigen, indien dat het geval is zal een moderator van dit forum dat morgen vast wel laten weten.

Ik denk niet dat het studentenreisproduct te combineren is met een Traject Vrij, volgens mij mag dit laatste abonnement van de NS met geen enkel ander treinabonnement worden gecombineerd vanwege het reizen op rekening. Hiervoor kan dus, als Traject Vrij niet eerder kan worden beëindigd, het beste een nieuwe kaart worden aangeschaft. In dat laatste geval kunt u tevens het beste Traject Vrij omzetten in het goedkoopste traject, te weten Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom à € 28,60 per maand. Vergeet vervolgens niet het abonnement bijtijds op te zeggen, omdat het niet automatisch stopt na 1 jaar.
Bekijk origineel

2 reacties

Wellicht dat de NS gezien de bijzondere omstandigheden bereid is uit coulance het abonnement eerder te beëindigen, indien dat het geval is zal een moderator van dit forum dat morgen vast wel laten weten.

Ik denk niet dat het studentenreisproduct te combineren is met een Traject Vrij, volgens mij mag dit laatste abonnement van de NS met geen enkel ander treinabonnement worden gecombineerd vanwege het reizen op rekening. Hiervoor kan dus, als Traject Vrij niet eerder kan worden beëindigd, het beste een nieuwe kaart worden aangeschaft. In dat laatste geval kunt u tevens het beste Traject Vrij omzetten in het goedkoopste traject, te weten Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom à € 28,60 per maand. Vergeet vervolgens niet het abonnement bijtijds op te zeggen, omdat het niet automatisch stopt na 1 jaar.
Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen Marcel. Stuur mij even een privébericht met NAW-gegevens en OV-chipkaartnummer. Ik onderzoek graag voor je de mogelijkheden.

Reageer