beantwoord

Trajectvrij niet verlengd, desondanks wel op saldo reizen?

• 19 maart 2020
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Hallo,

Wegens omstandigheden ga ik waarschijnlijk mijn Traject vrij abonnement dit keer niet verlengen. Kan ik de kaart dan ook niet meer gebruiken om op saldo of op rekening te reizen?

icon

Beste antwoord door Thom 19 maart 2020, 12:59

Jawel hoor, dat blijft gewoon mogelijk. Een tip kan wel zijn even naar OV-chipkaart te gaan en dan automatisch opladen aan te zetten. Dan kunt u altijd in- en uitchecken. Flex-Basis is ook een alternatief, dan reist u met betalen achteraf. Dit moet u echter wel aanvragen. TrajecVrij werkt vergelijkbaar met betalen achteraf, maar is toch geen Flex. Een Flexabonnement en reizen op saldo gaat niet goed samen op één kaart. Ik raad u dat af omdat het in de praktijk vaak mis gaat.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Jawel hoor, dat blijft gewoon mogelijk. Een tip kan wel zijn even naar OV-chipkaart te gaan en dan automatisch opladen aan te zetten. Dan kunt u altijd in- en uitchecken. Flex-Basis is ook een alternatief, dan reist u met betalen achteraf. Dit moet u echter wel aanvragen. TrajecVrij werkt vergelijkbaar met betalen achteraf, maar is toch geen Flex. Een Flexabonnement en reizen op saldo gaat niet goed samen op één kaart. Ik raad u dat af omdat het in de praktijk vaak mis gaat.

Badge +3

Als je Traject Vrij niet verlengt kan je daarna gewoon op saldo reizen, zonder abonnement.

Mocht je toch graag op rekening reizen, dan is een NS Flex variant een optie. Zie hier.

Dus wel op saldo, niet op rekening.

Dank je wel

Reageer