beantwoord

TrajectVrij pas 2 weken later ingaan

  • 10 November 2014
  • 11 reacties
  • 259 Bekeken

Drie weken geleden heb ik mij eens goed verdiepd in het abonnement TrajectVrij. Ik heb een nieuwe baan en start morgen. Echter kwam ik drie weken geleden erachter dat ik een 2e persoonlijke ov chipkaart moest bestellen van €7,50 extra, omdat het TrajectVrij abonnement niet op mijn huidige ov chipkaart geplaatst kan worden omdat ik er een WeekendVrij abonnement erop heb staan. Je kunt er wel twee abonnementen opzetten, maar dan zal het TrajectVrij abonnement het WeekendVrij abonnement overrulen. Met andere woorden: het WeekendVrij abonnement is niet meer geldig. Ik was hierover gefrustreerd, omdat ik als klant (die twee abonnementen dan heeft) gewoon €7,50 extra moet betalen omdat het technisch niet mogelijk is om twee abonnementen op één kaart te zetten. Ik was van mening dat NS deze kosten op zich moest nemen.

Nu ik morgen ga beginnen met werken, heb ik toch maar besloten om het TrajectVrij abonnement op mijn huidige ov chipkaart te zetten waardoor mijn WeekendVrij abonnement dus overruled wordt. Dus ik wil net het TrajectVrij abonnement bestellen, zie ik ineens dat een tweede persoonlijke ov-chipkaart gratis is! Helemaal top natuurlijk, mij hoor je hier niet over klagen. Echter krijg ik nu de melding dat het niet meer mogelijk om het TrajectVrij abonnement op mijn huidige ov chipkaart te zetten dóór het WeekendVrij abonnement en móet ik dus een tweede ov chipkaart bestellen. Ook geen probleem, want het is gratis nu.

Waar ik tegenaan loop is dat het TrajectVrij abonnement pas over twee weken in zal gaan, terwijl het hiervoor (ongeveer 3 weken geleden dus) mogelijk was om het per direct te laten starten. Met andere woorden: ik betaal het TrajectVrij abonnement met iDeal (€138,-) EN ik zal de komende twee weken in de spits moeten reizen (zonder korting, wat mij €108,- kost ongeveer en in verhouding duur is), omdat ik op mijn tweede ov chipkaart moet wachten. Terwijl het drie weken geleden nog per direct in kon gaan.

NS, wat kunnen jullie hieraan doen? Ik baal enorm, want ik moet nu ineens €246,- uitgeven ipv €138,-
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 November 2014, 23:46

Bekijk origineel

11 reacties

De termijn van twee weken is er zodat NS zeker weet dat de OV-chipkaart door TLS geleverd kan worden binnen die periode. Dat was drie weken geleden niet anders, want daarin is niets veranderd. Dat je de OV-chipkaart gratis ontvangt bij aanschaf van een jaarabonnement is ook niets nieuws.

Ik denk niet dat NS hierin wat voor je kan betekenen.
Uw ontdekking van drie weken geleden dat u een nieuwe chipkaart moest bestellen à € 7,50 is niet juist. NS levert al sinds jaar en dag een gratis chipkaart bij haar abonnementen. U had drie weken geleden dus het abonnement kunnen bestellen op een gratis nieuwe chipkaart met de gewenste ingangsdatum.

Wanneer gekozen wordt voor een nieuwe chipkaart hanteert de NS een termijn van twee weken, omdat dat de maximale tijd is die men aan dochterbedrijf TLS gunt voor het leveren van de nieuwe chipkaart.
Bij het kopen van het abonnement op een bestaande chipkaart kan het abonnement wel direct ingaan.

Ik ben het wel met u eens dat het belachelijk is dat het niet mogelijk is TrajectVrij en WeekendVrij te combineren op 1 kaart, deze abonnementen vormen mijns inziens juist een logische combinatie om werk en privé op 1 kaart te combineren (men klopt zichzelf trots op de borst dat het zo uniek is dat men in Nederland 1 kaart kan gebruiken in alle vormen van openbaar vervoer, maar in de praktijk blijken veel mensen die uitsluitend met de trein reizen al minimaal twee kaarten nodig te hebben).
Uw ontdekking van drie weken geleden dat u een nieuwe chipkaart moest bestellen à € 7,50 is niet juist. NS levert al sinds jaar en dag een gratis chipkaart bij haar abonnementen. U had drie weken geleden dus het abonnement kunnen bestellen op een gratis nieuwe chipkaart met de gewenste ingangsdatum.

Wanneer gekozen wordt voor een nieuwe chipkaart hanteert de NS een termijn van twee weken, omdat dat de maximale tijd is die men aan dochterbedrijf TLS gunt voor het leveren van de nieuwe chipkaart.
Bij het kopen van het abonnement op een bestaande chipkaart kan het abonnement wel direct ingaan.

Ik ben het wel met u eens dat het belachelijk is dat het niet mogelijk is TrajectVrij en WeekendVrij te combineren op 1 kaart, deze abonnementen vormen mijns inziens juist een logische combinatie om werk en privé op 1 kaart te combineren (men klopt zichzelf trots op de borst dat het zo uniek is dat men in Nederland 1 kaart kan gebruiken in alle vormen van openbaar vervoer, maar in de praktijk blijken veel mensen die uitsluitend met de trein reizen al minimaal twee kaarten nodig te hebben).


Bedankt voor uw snelle antwoord. Echter kostte het zeker wel €7,50. Ik heb die week een aantal keren het proces opnieuw ingevoerd online (want een NS medewerker vertelde me op dit forum ook al dat het gratis was), en iedere keer gaf de site aan dat het me wel geld kostte. Als het gratis was, had ik natuurlijk direct het TrajectVrij besteld met een tweede ov chipkaart en had ik er morgen al gebruik van kunnen maken.
https://forum.ns.nl/abonnementen-2/tweede-persoonlijke-chipkaart-aanvragen-7314

Hierboven de link van mijn eerste melding op het forum. Hieruit blijkt ook dat ik moeite heb genomen, omdat ik dus stuitte op de €7,50 die ik moest betalen
Gaat het om het maand- of het jaarabonnement en kan het zijn dat u op een van beide momenten bij de verkeerde variant hebt gekeken?
Bij een maandabonnement wordt geen gratis chipkaart geleverd en moet inderdaad € 7,50 worden betaald, bij een jaarabonnement wordt en werd wel degelijk een gratis kaart geleverd.
Bedankt. Dan ligt daar de verwarring. Jammer dat de medewerker van NS mij dit niet had kunnen vertellen aan de telefoon drie weken geleden. Helaas ben ik nog niet klaar hier: drie weken geleden kon ik nog kiezen tussen een maand en een jaarabonnement. En nu heb ik alleen de keus om een jaarabonnement af te sluiten?!

Drie weken geleden adviseerde de site mij nog een abonnement (keuze voor maand of jaar) van €172,80 en nu adviseert de site mij een abonnement (alleen jaarabonnement mogelijk kom ik nu pas achter na bovenstaande comment van theofiel. Hopelijk wordt mijn contract verlengd dan... hehehe) en kost het mij €138,70. Ik ben in de war.
Bedankt. Dan ligt daar de verwarring. Jammer dat de medewerker van NS mij dit niet had kunnen vertellen aan de telefoon drie weken geleden. Helaas ben ik nog niet klaar hier: drie weken geleden kon ik nog kiezen tussen een maand en een jaarabonnement. En nu heb ik alleen de keus om een jaarabonnement af te sluiten?!

Drie weken geleden adviseerde de site mij nog een abonnement (keuze voor maand of jaar) van €172,80 en nu adviseert de site mij een abonnement (alleen jaarabonnement mogelijk kom ik nu pas achter na bovenstaande comment van theofiel. Hopelijk wordt mijn contract verlengd dan... hehehe) en kost het mij €138,70. Ik ben in de war.


* contract=op mijn werk bedoel ik
Inderdaad spijtig (en kwalijk) dat de medewerker van de klantenservice u dit niet heeft verteld, helaas bent u niet bepaald de enige met negatieve ervaringen met de (telefonische) klantenservice van de NS.
Ook bent u niet de enige die door de abonnementenwijzer onbedoeld bij een jaarabonnement uitkomt, op dit forum zijn diverse berichten te vinden van mensen die op deze wijze een verkeerd product hebben aangeschaft.
Het maandabonnement bestelt u hier. Dit heeft een looptijd van een maand, als u het wilt blijven gebruiken moet u het elke maand weer opnieuw aanvragen (en daarbij steeds opnieuw al uw gegevens invullen).
Het jaarabonnement bestelt u hier. Dit is een doorlopend abonnement met een minimale looptijd van een jaar. Omdat u hier een jaar aan vastzit (al kunt u het traject en de klasse wel tussentijds wijzigen) betaalt u hiervoor een lager maandelijks bedrag.
Badge
Drie weken geleden heb ik mij eens goed verdiepd in het abonnement TrajectVrij. Ik heb een nieuwe baan en start morgen. Echter kwam ik drie weken geleden erachter dat ik een 2e persoonlijke ov chipkaart moest bestellen van €7,50 extra, omdat het TrajectVrij abonnement niet op mijn huidige ov chipkaart geplaatst kan worden omdat ik er een WeekendVrij abonnement erop heb staan. Je kunt er wel twee abonnementen opzetten, maar dan zal het TrajectVrij abonnement het WeekendVrij abonnement overrulen. Met andere woorden: het WeekendVrij abonnement is niet meer geldig. Ik was hierover gefrustreerd, omdat ik als klant (die twee abonnementen dan heeft) gewoon €7,50 extra moet betalen omdat het technisch niet mogelijk is om twee abonnementen op één kaart te zetten. Ik was van mening dat NS deze kosten op zich moest nemen.

Nu ik morgen ga beginnen met werken, heb ik toch maar besloten om het TrajectVrij abonnement op mijn huidige ov chipkaart te zetten waardoor mijn WeekendVrij abonnement dus overruled wordt. Dus ik wil net het TrajectVrij abonnement bestellen, zie ik ineens dat een tweede persoonlijke ov-chipkaart gratis is! Helemaal top natuurlijk, mij hoor je hier niet over klagen. Echter krijg ik nu de melding dat het niet meer mogelijk om het TrajectVrij abonnement op mijn huidige ov chipkaart te zetten dóór het WeekendVrij abonnement en móet ik dus een tweede ov chipkaart bestellen. Ook geen probleem, want het is gratis nu.

Waar ik tegenaan loop is dat het TrajectVrij abonnement pas over twee weken in zal gaan, terwijl het hiervoor (ongeveer 3 weken geleden dus) mogelijk was om het per direct te laten starten. Met andere woorden: ik betaal het TrajectVrij abonnement met iDeal (€138,-) EN ik zal de komende twee weken in de spits moeten reizen (zonder korting, wat mij €108,- kost ongeveer en in verhouding duur is), omdat ik op mijn tweede ov chipkaart moet wachten. Terwijl het drie weken geleden nog per direct in kon gaan.

NS, wat kunnen jullie hieraan doen? Ik baal enorm, want ik moet nu ineens €246,- uitgeven ipv €138,-


Vervelend om te lezen dat de informatie niet juist is. Je ontvangt echter een gratis OV-chipkaart bij aanschaf van een NS jaarabonnement. Bij maandabonnement moet je inderdaad € 7,50 betalen. Heb je het abonnement nu aangevraagd? Via onze webshop kun je gewoon kiezen tussen een maandvariant en een jaarvariant. Hopelijk is je volgende ervaring beter.
Inderdaad spijtig (en kwalijk) dat de medewerker van de klantenservice u dit niet heeft verteld, helaas bent u niet bepaald de enige met negatieve ervaringen met de (telefonische) klantenservice van de NS.
Ook bent u niet de enige die door de abonnementenwijzer onbedoeld bij een jaarabonnement uitkomt, op dit forum zijn diverse berichten te vinden van mensen die op deze wijze een verkeerd product hebben aangeschaft.
Het maandabonnement bestelt u hier. Dit heeft een looptijd van een maand, als u het wilt blijven gebruiken moet u het elke maand weer opnieuw aanvragen (en daarbij steeds opnieuw al uw gegevens invullen).
Het jaarabonnement bestelt u hier. Dit is een doorlopend abonnement met een minimale looptijd van een jaar. Omdat u hier een jaar aan vastzit (al kunt u het traject en de klasse wel tussentijds wijzigen) betaalt u hiervoor een lager maandelijks bedrag.


Bedankt nogmaals voor je duidelijk antwoord. Het wordt toch een nieuwe ov chipkaart bestellen helaas. Het jaarabonnement dat ik heb betaald, kan ik gelukkig annuleren.
Drie weken geleden heb ik mij eens goed verdiepd in het abonnement TrajectVrij. Ik heb een nieuwe baan en start morgen. Echter kwam ik drie weken geleden erachter dat ik een 2e persoonlijke ov chipkaart moest bestellen van €7,50 extra, omdat het TrajectVrij abonnement niet op mijn huidige ov chipkaart geplaatst kan worden omdat ik er een WeekendVrij abonnement erop heb staan. Je kunt er wel twee abonnementen opzetten, maar dan zal het TrajectVrij abonnement het WeekendVrij abonnement overrulen. Met andere woorden: het WeekendVrij abonnement is niet meer geldig. Ik was hierover gefrustreerd, omdat ik als klant (die twee abonnementen dan heeft) gewoon €7,50 extra moet betalen omdat het technisch niet mogelijk is om twee abonnementen op één kaart te zetten. Ik was van mening dat NS deze kosten op zich moest nemen.

Nu ik morgen ga beginnen met werken, heb ik toch maar besloten om het TrajectVrij abonnement op mijn huidige ov chipkaart te zetten waardoor mijn WeekendVrij abonnement dus overruled wordt. Dus ik wil net het TrajectVrij abonnement bestellen, zie ik ineens dat een tweede persoonlijke ov-chipkaart gratis is! Helemaal top natuurlijk, mij hoor je hier niet over klagen. Echter krijg ik nu de melding dat het niet meer mogelijk om het TrajectVrij abonnement op mijn huidige ov chipkaart te zetten dóór het WeekendVrij abonnement en móet ik dus een tweede ov chipkaart bestellen. Ook geen probleem, want het is gratis nu.

Waar ik tegenaan loop is dat het TrajectVrij abonnement pas over twee weken in zal gaan, terwijl het hiervoor (ongeveer 3 weken geleden dus) mogelijk was om het per direct te laten starten. Met andere woorden: ik betaal het TrajectVrij abonnement met iDeal (€138,-) EN ik zal de komende twee weken in de spits moeten reizen (zonder korting, wat mij €108,- kost ongeveer en in verhouding duur is), omdat ik op mijn tweede ov chipkaart moet wachten. Terwijl het drie weken geleden nog per direct in kon gaan.

NS, wat kunnen jullie hieraan doen? Ik baal enorm, want ik moet nu ineens €246,- uitgeven ipv €138,-


Vervelend om te lezen dat de informatie niet juist is. Je ontvangt echter een gratis OV-chipkaart bij aanschaf van een NS jaarabonnement. Bij maandabonnement moet je inderdaad € 7,50 betalen. Heb je het abonnement nu aangevraagd? Via onze webshop kun je gewoon kiezen tussen een maandvariant en een jaarvariant. Hopelijk is je volgende ervaring beter.


Het was mij niet duidelijk dat je alleen bij een maandabonnement moet betalen. Achteraf gezien begrijpelijk en dat het bij een jaarabonnement wel gratis is. Ik kan het jaarabonnement annuleren en ik heb een tweede persoonijke ov chipkaart inmiddels besteld

Reageer