beantwoord

Trajectvrij voor de geldigheidstermijn

• 9 februari 2015
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb mijn nieuwe trajectvrijkaart ontvangen, ter vervanging van mijn jaartrajectkaart. De nieuwe kaart gaat volgende maand pas in, maar ik zag bij het uitlezen op de automaat dat reizen op saldo al wel is geactiveerd sinds de productiedatum.
Kan ik inderdaad al op saldo reizen met de nieuwe kaart voordat het abonnement ingaat?
Zal dat op vol tarief zijn, of wordt dit al afgerekend volgens het nota achteraf systeem?
Als ik met korting wil reizen icm mijn huidige jaartrajectkaart en buiten traject, mag ik dan bijvoorbeeld een kortingsproduct laden op mijn nieuwe kaart (zoals samenreiskorting)? Of moet ik het nog even doen met het laden van lossen reizen op mijn oude kaart?

Martijn
icon

Beste antwoord door Loes 9 februari 2015, 10:36

Wat u zelf al aangeeft klopt. Als u op uw nieuwe kaart wil reizen, terwijl het abonnement nog niet geldig is, reist u op Vol Tarief. U mag niet op een andere manier met deze kaart reizen met korting. De enige oplossing is dan inderdaad om het op de oude manier te doen van uw oude jaartrajectkaart met laden van losse reizen of in de vorm van een E-ticket. Zodra uw nieuwe abonnement geldig is, kiest de paal of poort altijd voor het trajectabonnement en dat wordt achteraf gefactureerd.
Bekijk origineel

2 reacties

Wat u zelf al aangeeft klopt. Als u op uw nieuwe kaart wil reizen, terwijl het abonnement nog niet geldig is, reist u op Vol Tarief. U mag niet op een andere manier met deze kaart reizen met korting. De enige oplossing is dan inderdaad om het op de oude manier te doen van uw oude jaartrajectkaart met laden van losse reizen of in de vorm van een E-ticket. Zodra uw nieuwe abonnement geldig is, kiest de paal of poort altijd voor het trajectabonnement en dat wordt achteraf gefactureerd.
Badge
Bedankt voor de vraag duinsel! Wat Loes zegt klopt helemaal.

Ik heb je dubbele reactie verwijderd Loes! 🙂

Reageer