beantwoord

transactie van de klanten service.

  • 16 November 2021
  • 2 reacties
  • 256 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hi! 
Ik heb gisteren (15-11-2021) een NS Flex Dal voordeel abonnement genomen en vandaag (16-11-2021) heb ik deze opgehaald. Ik was op mijn NS app aan het kijken of het gelukt was, maar toen zag ik ineens dat mijn saldo -€15,78 was. Terwijl het gisteren nog €11,85 was. Dus ben ik bij het kopje ‘transacties’ gaan kijken. En daar vond ik een transactie van -€27,63 gemaakt door klanten service. Nou was mijn vraag of dit normaal is? 

icon

Beste antwoord door Robert B 16 November 2021, 19:35

Bekijk origineel

2 reacties

Oh duidelijk! Bedankt voor uw snelle reactie :)!

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij een overstap naar NS Flex wordt het saldo van je kaart verwijderd, en dat is dus de € -27,63 met als vermelding € Klanten service.

Het saldo dat in de NS app (of Mijn NS) getoond wordt is het saldo na de laatste handeling bij een NS paaltje, poortje of kaartautomaat.

Reis je met andere (trein)vervoerders of bus/tram/metro, of laad je je kaart op in een supermarkt (of automatisch opladen), dan weet NS dat niet en toont nog steeds € 11,85.

Als het goed is staat daar ook een datum bij, dat is de laatste keer dat je kaart ‘gezien' is door NS apparatuur. Je daadwerkelijke saldo kan daar natuurlijk (later) flink van afwijken, maar het klopt in ieder geval als je € 27,63 vergoed krijgt.

Desnoods kan je kijken op www.ov-chipkaart.nl (de saldochecker), of beter nog met een Mijn OV-chip account voor alle transacties op je kaart.

NS Flex staat op je kaart als product Reizen op Rekening NS (trein en meestal ook bus/tram/metro).

Reageer