beantwoord

Twee flex abbos op één OV-kaarten

  • 5 February 2024
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Op dit moment heb ik twee losse OV-kaarten met elk een ander NS flex abonnement, te weten traject vrij en weekend vrij. Dit is ontzettend onhandig, want de OV-kaarten zien er op een foto na precies hetzelfde uit. Het gebeurt dan ook met enige regelmaat (bijv met korte overstap naar andere vervoerder) en ondanks dat ik er  op probeer te letten dat ik per ongeluk met de verkeerde kaart incheck en onnodig geld moet betalen.
 

Waarom is het niet mogelijk om twee abonnementen op één OV-kaart te zetten? Kan hier in de nabije toekomst verandering in komen? 

icon

Beste antwoord door Thom 5 February 2024, 09:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan niet, want de kaart, eigenlijk de NS computer,  ‘weet’ dan niet welk abonnement hij moet aanspreken. Leuk of niet, deze twee abonnementen kunt u niet op een kaart combineren. Het kan technisch op dit moment gewoon niet op een manier dat het goed werkt. Het kost u geld, we hebben hier voorbeelden te over.  

Reputatie 7
Badge +3

Trajectvrij en weekendvrij kunnen niet samen op een kaart, dat is technisch onmogelijk.Als dat wel zou kunnen, kan het ook fout gaan, want hoe weet de kaart op welk abonnement je zou willen reizen?

Het is aan jou om de kaarten zo herkenbaar te maken bijvoorbeeld door verschillende hoesjes, dat vergissen minder makkelijk wordt. Je kunt ook 1 kaart meenemen als je gaat reizen ipv beiden.

Reageer