beantwoord

Twee NS Flex Dal voordel vragen

  • 7 September 2022
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Hoi allemaal! Mijn eerste post hier!

Ik ben sinds juli afgestudeerd en wilde graag eens kijken wat ik na mijn gratis studenten ov jaren nog kon doen met mijn ov kaart. Ik zag dat je voor een jaar gratis NS Flex Dal voordeel kon krijgen en vond dat heel interessant.

Nu zie ik dat je dus op rekening voor een maand via elke soort transport kunt reizen; trein, bus, metro, tram, en dat je dan, wanneer de maand om is, je rekening betaalt. 

Nu heb ik twee vragen:
- 1) De 40% korting die ik krijg geldt alleen voor NS treinen en niet voor bijvoorbeeld Arriva bussen? Ik reis veel met de bus, namelijk.

- 2) Ik las ook iets dat je niet hoefde in te checken bij de paaltjes. Klopt dit? Zo ja, hoe weet NS dan wat voor reis ik heb gemaakt om dit uiteindelijk (met 40%) te factureren?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Momo 7 September 2022, 15:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

1) De 40% korting geldt alleen voor treinen, niet voor bussen. Qua treinen is het wel geldig bij alle treinvervoerders, dus niet alleen NS maar ook treinen van Arriva en andere treinvervoerders.

2) Je moet altijd in en uitchecken, maakt niet uit of het bij een poortje of een paaltje is. Dat geldt voor alle abonnementen, dat was ook zo bij je studentenreisproduct.

1) De 40% korting geldt alleen voor treinen, niet voor bussen. Qua treinen is het wel geldig bij alle treinvervoerders, dus niet alleen NS maar ook treinen van Arriva en andere treinvervoerders.

2) Je moet altijd in en uitchecken, maakt niet uit of het bij een poortje of een paaltje is. Dat geldt voor alle abonnementen, dat was ook zo bij je studentenreisproduct.

De 40% geldt ook voor bijv. Arriva treinen? 

Bij 2) werd ik misschien in de war gebracht door deze tekst:

Inchecken zonder saldo te laden

Loop zo door de poortjes, naar je trein. Je betaalt je reizen achteraf. 

(https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd)

Reputatie 7
Badge +3

Ja, de 40% korting geldt ook voor Arriva treinen, maar ook voor Blauwnet en Connexxion.

 

Bij “zo door de poortjes lopen” wordt bedoeld dat je niet eerst saldo hoeft te laden bij een automaat voordat je door de poortjes loopt. Je moet nog wel inchecken (ichecken zonder saldo te laden).

 

Reageer