beantwoord

Twee verschillende kortingsproducten

• 25 februari 2017
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Ik ben al jaren in het bezit van een voordeeluren kaart en wil die ook niet kwijt. Omdat ik in een uithoek van Nederland woon, zijn mijn treinreizen meestal lang en dus ook prijzig.
Mijn vraag: Kan ik een dalvoordeel kaart aanschaffen ZONDER dat mijn bestaande voordeeluren kaart vervalt? Als dit mogelijk is, kan dat dan op één OV-Chipkaart of moet ik dan twee verschillende kaarten gebruiken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 februari 2017, 11:31

Het is mogelijk om naast het Voordeelurenabonnement nog een ander abonnement te bezitten, maar deze kunnen niet op één OV-chipkaart worden gecombineerd.

Merk op: het abonnement Dal Voordeel is alleen handig naast een Voordeelurenabonnement als u vaak op werkdagen tussen 4.00 en 6.30 uur incheckt. Dat is het enige moment waarop Dal Voordeel wel recht geeft op korting en een Voordeelurenabonnement niet.

En wellicht ten overvloede: u kunt geen "korting stapelen" door verschillende kortingsabonnementen aan te schaffen. Als u meerdere kortingsabonnementen hebt, dan staan die elk op een eigen OV-chipkaart en u krijgt alleen de korting bij het abonnement dat op de kaart staat waar u mee incheckt.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het is mogelijk om naast het Voordeelurenabonnement nog een ander abonnement te bezitten, maar deze kunnen niet op één OV-chipkaart worden gecombineerd.

Merk op: het abonnement Dal Voordeel is alleen handig naast een Voordeelurenabonnement als u vaak op werkdagen tussen 4.00 en 6.30 uur incheckt. Dat is het enige moment waarop Dal Voordeel wel recht geeft op korting en een Voordeelurenabonnement niet.

En wellicht ten overvloede: u kunt geen "korting stapelen" door verschillende kortingsabonnementen aan te schaffen. Als u meerdere kortingsabonnementen hebt, dan staan die elk op een eigen OV-chipkaart en u krijgt alleen de korting bij het abonnement dat op de kaart staat waar u mee incheckt.
Reputatie 7
Dat kan wel, op een aparte kaart. Let wel dat je dan alleen extra korting krijgt bij inchecken vóór 6.30, dus je kunt zelf wel nagaan of dat voordelig is :)

De nieuwe kaart kost €7,50 het abonnement €50,-.

Reageer