beantwoord

Twee vragen over OV Chip Plus

• 22 september 2014
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider**
  • 742 reacties
Beste NS,

Met betrekking tot OV Chip Plus heb ik een aantal vragen:

1. Krijg ik een overzicht van gemaakte reizen aan het einde van de maand? Mijn chipkaart is gekoppeld aan mijn NS-account.
2. Ik heb ook een Weekend Vrij op mijn chipkaart. Moet ik ook met de OV Chip Plus-klantenservice bellen als ik tijdens mijn vrij reizenperiode ga reizen?
3. Hoe zit het met de voorlichting van dit abonnement bij conducteurs? Tijdens de tweede controle van mijn chipkaart na het verkrijgen van OV Chip Plus moest ik aan de conducteur uitleggen hoe het werkte en dat ik toch echt niet hoefde in te checken.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 23 september 2014, 09:40

Hallo VIRM,

Aan het einde van de maand worden de geboekte reizen afgeschreven middels een automatische incasso. Maandelijks komt er ook een factuur in het Mijn NS account met de gefactureerde reizen. Met de OV-chip Plus moet je alle reizen boeken, ook de reizen die je maakt in de vrijreizen periode.
Het is inderdaad zo dat er in het begin wat onduidelijkheid was over de OV-chip Plus bij de conducteurs. De conducteurs worden hier nu beter over geïnformeerd en zijn nu op de hoogte zijn van het abonnement.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo VIRM,

Aan het einde van de maand worden de geboekte reizen afgeschreven middels een automatische incasso. Maandelijks komt er ook een factuur in het Mijn NS account met de gefactureerde reizen. Met de OV-chip Plus moet je alle reizen boeken, ook de reizen die je maakt in de vrijreizen periode.
Het is inderdaad zo dat er in het begin wat onduidelijkheid was over de OV-chip Plus bij de conducteurs. De conducteurs worden hier nu beter over geïnformeerd en zijn nu op de hoogte zijn van het abonnement.

Groet,
Marjan

Reageer