beantwoord

Tweede ov-kaart

  • 31 March 2022
  • 8 reacties
  • 1153 Bekeken

Op mijn NS account kan ik wel twee OV-chipkaarten registreren, namelijk ook de kaart van mijn partner. Op de tweede kaart kan ik echter geen abonnement (Flex) afsluiten. Daarvoor moet mijn partner een eigen account openen bij de NS. Wie weet wat de reden is voor deze beperking. Mijn partner is een digibeet en wil niets van accounts weten. 

icon

Beste antwoord door Robert B 31 March 2022, 18:53

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is een -mogelijk in uw geval doorgeschoten- privacy-argument. U kunt als uw partner dat toestaat gewoon op haar account de zaken aanpassen.Ze heeft een eigen account nodig. Het voorkomt bij anderen ook vaak narigheid. Het is ook de trend in de samenleving naar meer individualisering.

Zie verder de opmerkingen van @Robert B hieronder.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij elke volwassen persoon (naam op ov-chipkaart) hoort een apart klantnummer en dus bijbehorende Mijn NS account, tenzij het om bijabonnementen gaat maar die bestaan niet meer.

Je kunt andere kaarten weliswaar koppelen in jouw eigen Mijn NS en daarvan bijv. de Reishistorie inzien, maar niet de Facturen. Ook kan je geen producten op de kaart wijzigen.

Je moet dus een nieuw account aanmaken met de gegevens van je partner, en daarbij een ander e-mailadres gebruiken. Dat account is dan van de ‘contracthouder’.

Bij de meeste providers kan je een alias gebruiken waardoor mails gewoon in je eigen inbox aankomen.

Voor mijn partner heb ik nu een eigen account aangemaakt. Het enige verschil is haar emailadres; dit had ook opgenomen kunnen worden in mijn account bij haar kaart, zodat mijn partner geïnformeerd zou worden. Inderdaad, privacy in Nederland is totaal doorgeschoten.

Badge +3

Voor mijn partner heb ik nu een eigen account aangemaakt. Het enige verschil is haar emailadres; dit had ook opgenomen kunnen worden in mijn account bij haar kaart, zodat mijn partner geïnformeerd zou worden. Inderdaad, privacy in Nederland is totaal doorgeschoten.

Er is wel degelijk iets voor te zeggen, want anders zou ik bijv. de kaart van mijn vriendin (of buurman of wie dan ook, zolang ik de kaartgegevens zoals einddatum maar heb) kunnen koppelen aan mijn account en hun facturen kunnen inzien of met de abonnement(en) van die personen kunnen rommelen, zonder dat zij daar ook maar enig bericht van krijgen. Dat wil je dus niet.

In jouw geval (er is nog geen abonnement en jij wilt het graag bestellen en betalen) lijkt het misschien geen probleem, maar is het dus wel. Vandaar dat (volwassen) personen gescheiden accounts moeten hebben.

Er zijn wel wat mogelijkheden voor wat je wilt, maar dan zou je bewindvoerder o.i.d. moeten zijn.

Zoals gezegd; toevoeging van een extra email adres voor bevestiging zou dit ook verhelpen. NS zegt ook niet in de foutmelding, dat toevoegen van een abonnement niet kan, maar dat de geboortedatum niet klopt?!

Badge +3

Een NS klant (contracthouder) kan alleen een abonnement bestellen voor een minderjarige. Je geeft dan bij het bestellen aan ‘Ik bestel voor mijn kind’ (mag ook een ander kind zijn, maar goed).

Elke volwassene heeft echt een eigen klantnummer (en bijbehorende Mijn NS account) nodig.

Bedankt Robert. In ieder geval heb ik weer veel geleerd over “Mijn NS”.

Badge +3

Dit sinds de Bijabonnementen niet meer bestaan en er bij NS Flex nog steeds geen abonnementen bestaan ter vervanging daarvan.

Sterker nog, mensen met een huidig Bijabonnement kunnen nu nog één jaartje 35% korting krijgen op NS Flex (veel duurder dan hun huidige abonnement, tenzij je 65+ bent want dan wel flinke korting) én moeten daarvoor ook een eigen account aanmaken.

De term NS Flex Gezinsabonnementen kunnen we dus totaal vergeten, want die zijn er niet en komen er ook niet (in de huidige vorm en met soortgeljke kortingen). 😥

Reageer