beantwoord

Tweemaal abonnement betaald naar overstap NS flex

• 20 april 2020
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Twee weken geleden ben ik overgestapt van een klassiek “weekend vrij” abonnement, naar een “NS Flex” (weekend vrij) abonnement. Zodat ik deze op “NS flex zonder abonnement” kan zetten, aangezien ik tijdens de coronacrisis niet kan reizen(en geen onnodige kosten maak).

Helaas betaal ik nu tijdens de overstap in de maand (10 april tot 10 mei)voor mijn klassieke abonnement én mijn nieuwe Flex abonnement. Daarbij moet ik nog een maand wachten voordat ik mijn “NS Flex met weekend vrij” abonnement kan overzetten naar “NS flex zonder abonnenement”. Kortom: ik betaal nu 3*maandsabonnementkosten voor een periode van 2 maanden(want 1 maand wachten om over te stappen), maar waarin ik helemaal niet kan reizen. Zonde dus, heb ik nog recht om in ieder geval één maand van een overlappend zelfde abonnement terug te krijgen? 

icon

Beste antwoord door MoDe 20 april 2020, 12:39

Ben je langs een automaat geweest om het klassieke abonnement van jouw OV-chipkaart te halen. Zonder dan blijf je daarvoor betalen, omdat je hem nog zou kunnen gebruiken.

Waarom ben je niet op 10 april al overgestapt op Flex zonder abonnement? Als je sinds 10 april niet gereisd hebt en de komende weken nog niet gaat reizen , kun je contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat om te kijken of ze deze nu al kunnen omzetten naar basis.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ben je langs een automaat geweest om het klassieke abonnement van jouw OV-chipkaart te halen. Zonder dan blijf je daarvoor betalen, omdat je hem nog zou kunnen gebruiken.

Waarom ben je niet op 10 april al overgestapt op Flex zonder abonnement? Als je sinds 10 april niet gereisd hebt en de komende weken nog niet gaat reizen , kun je contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat om te kijken of ze deze nu al kunnen omzetten naar basis.

Ik heb precies hetzelfde. Mijn huidige weekendvrij abonnement omgezet naar Flex, zoals in een promotie e-mail aangemoedigd werd. Vervolgens heb ik 5 maanden dubbele abonnementskosten betaald. De klantenservice heeft me gelukkig goed geholpen en heb het geld grotendeels terug kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Dan ook hetzelfde antwoord. Ben je langs een automaat geweest om het klassieke abonnement van jouw OV-chipkaart te halen? Zonder dan blijf je daarvoor betalen, omdat je hem nog zou kunnen gebruiken. Dat je langs een automaat moet staat vermeld in de e-mail die je ontvangt na wijzigen van je abonnement.

Reageer