U bent niet de persoon dabonnie betaald voor uw | NS Community
beantwoord

U bent niet de persoon dabonnie betaald voor uw


Reputatie 1

Ik wil graag mijn abonnemnt van 2EUR naar 5Eur wijzigen maar dat is zowel in de app als op de website niet te doen. Ipv een klik wordt ik door 50 paginas onnodige informatie geleid met als gevolg dat mijn keuze en mijn abonnementnr veranderd. Bovendien krijg ik aan het einde van een heel lang besteltraject de opmerking “U bent niet degene die betaald voor dit contract. Neem contact op met”

Overigens doe ik nu alle wijzigingen via een PERFECTE HELPDIENST van NS op fac

Maar het is toch erg dat je lid van facebook moet zijn om met de NS te kunt reizen. Elke week veranderen de namen van de NS abonnementen dus ik zie graag het bedrag wat ik ga betalen.

icon

Beste antwoord door Momo 10 June 2021, 11:20

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is toch zaak even contact op te nemen met Klantenservice. Bedenk wie degene kan zijn die voor u betaalt, anders vinden ze er wel wat op. Het zal door Klantenservice aangepast moeten worden, Ik neem aan dat u ouder bent dan 18. Wijzigen hoeft niet persé via de site, al is dat doorgaans makkelijker.

Reputatie 1

Op NS facebook zeiden ze “Door een fout in ons systeem, staat je contract niet goed waardoor het wijzigen niet lukt. Ik kan hier een melding voor maken, maar zou”

en
“Zou jij via een browser (dus niet via de NS app) willen proberen om jouw facturen in te zien? Als je jouw facturen kunt openen dan is jouw NS Flex contract juist gekoppeld aan jouw Mijn NS-account.”
 

Ik vind het een ongelovelijk onoverzichtelijke website die niet werkt ook nog.
Ik wil zien wat voor abonnement ik nu heb en dat is zowel op de website als in de app net te vinden. Wel wordt doodgegooid met alles wat je NIET hebt.

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +4

Boos worden is wel begrijpelijk, maar zoeken naar een oplossing is altijd beter. Wie is degene die uw abonnement betaalt, daar gaat het nu even om. Probeer  het met NStelefonisch op te lossen: 030 7515155,

Reputatie 7
Badge +3

Er komen heir vaker meldingen als dit en in veel gevallen blijken klanten 2 keer in het systeem te staan door nog onbekende oorzaak. Dan kunnen klanten inderdaad ook geen facturen inzien. Wat NS dan doet is dat ze de accounts “ontdubbelen” wat het probleem oplost.

Reputatie 1

Ik denk inderdaad dat ik er dubbel in sta. Ik ben NS facebook zo dankbaar. Ze helpen me al 2 jaar heel erg goed. Niet te geloven dat ik een account op facebook moet hebben om mijn NS zaken te regelen terwijl facebook niet voor de hand ligt omat je aar weer messenger en zo voor moet hebben.

 

Dit komt omdat het abonnement nu nog op inactief staat in ons systeem. Mijn collega heeft hier een melding van gemaakt. Zou je eind deze week dit nog willen nakijken of je dan wel het product Reizen op rekening ziet staan?

Reputatie 7

Er komen heir vaker meldingen als dit en in veel gevallen blijken klanten 2 keer in het systeem te staan door nog onbekende oorzaak. Dan kunnen klanten inderdaad ook geen facturen inzien. Was NS dan doet is dat ze de accounts “ontdubbelen” wat het probleem oplost.

 

Zou NS niet eens een actie kunnen opstarten om dit soort accounts actief te ontdubbelen. Met naam, voorletters, geboortedatum enz. kan je natuurlijk al heel veel problemen uit de database halen. (op een enkele tweeling met dezelfde voorletters misschien na). NS reageert alleen maar op klanten. Zou toch wel eens mooi zijn als dit pro actief geregeld zou worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat niet alleen, maar als de oorzaak van de dubbele accounts niet bekend is, moet dit ook onderzocht worden, want anders blijf je aan de gang.

Reputatie 1

Overigens zie ik nu rechts dat ik 5Euro pmnd betaal dus dat is goed gegaan via NS facebook. Ik vind het zo onduidelijk wat ik nu daadwerkelijk heb (en wat ik dus voor een reis ga betalen).

Dashboard | NS   https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard

 

Reputatie 1

abonnementskosten zijn nu van 2Eur naar 5Eur naar 6Eur45 gegaan..iemand een idee waar dat vandaan komt https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard

 

 

 

Vanochtend stond er geen NS Flex in "Mijn Produkten", Er stond toen nog "Reizen op Saldo" maar nu dus dan toch “NS Flex Dal Voordeel”

Reputatie 7
Badge +3

Op dat tellertje moet je niet te veel lekker. Bij het wijzigen van een Flex abonnement raakt die een beetje de weg kwijt, Als je bv ergens halverwege een maand wijzigt van Dal Voordeel naar zonder abonnement en je moet dan nog (zoals in mijn geval)  €2,67 terug krijgen van je vooruitbetaalde abonnementsgeld, dan geeft die daar aan dat je €2,67 aan abonnementskosten hebt, terwijl je door de restitutie dus per saldo maar €2,33 kwijt bent. Vervolgens veranderde bij die €2,67 weer in €5, hoewel ik had gewijzigd naar Flex zonder abonnement, dus €0. Pas nadat de factuur gemaakt was, stond het weer goed.

Mijn gok is dat je van je €2 Weekend Voordeel nog €1,45 terug krijgt maar dat het tellertje dat bedrag nu bij je nieuwe abonnementsgeld van €5 optelt. Op de factuur die je nog krijgt staat het dan als het goed is wel correct. En nadat je de factuur hebt ontvangen staat het tellertje weer goed. Het kan niet zo omgaan met wijzigingen, zeker niet halverwege een maand.

Reputatie 7

Op dat tellertje moet je niet te veel lekker. Bij het wijzigen van een Flex abonnement raakt die een beetje de weg kwijt, Als je bv ergens halverwege een maand wijzigt van Dal Voordeel naar zonder abonnement en je moet dan nog (zoals in mijn geval)  €2,67 terug krijgen van je vooruitbetaalde abonnementsgeld, dan geeft die daar aan dat je €2,67 aan abonnementskosten hebt, terwijl je door de restitutie dus per saldo maar €2,33 kwijt bent. Vervolgens veranderde bij die €2,67 weer in €5, hoewel ik had gewijzigd naar Flex zonder abonnement, dus €0. Pas nadat de factuur gemaakt was, stond het weer goed.

Mijn gok is dat je van je €2 Weekend Voordeel nog €1,45 terug krijgt maar dat het tellertje dat bedrag nu bij je nieuwe abonnementsgeld van €5 optelt. Op de factuur die je nog krijgt staat het dan als het goed is wel correct. En nadat je de factuur hebt ontvangen staat het tellertje weer goed. Het kan niet zo omgaan met wijzigingen, zeker niet halverwege een maand.

 

Met betrekking tot de laatste alinea:

Op de dag dat al dit soort dingen door de IT-afdeling van NS is opgelost, wordt het een groot feest. Helaas gaan de meesten van ons dat feest nooit meemaken. :grinning:

Reputatie 1

Ik blijf er bij dat de site niet alleen niet goed werkt maar ook onbegrijpelijk is, al is ie al wel beter dan 4 jaar geleden. Waarom staan er allerlei passen die niet meer gelden bovenaan terwijl de pas die nu geldig is onduidelijk (zeg maar gewoon niet) is aangegeven ? Ik vinde website sowieso lelijk maar hij werkt ook nog niet. En dat je dan dingen via Twitter of Facebook moet gaan regelen. En dat krijg 4miljard belastinggeld per jaar. 

Reputatie 1

Je zou verwachten dat het met automatisering beter zou gaan maar bij de NS is dat andere koek

Reputatie 1

Als via de NS app->abonnementen probeer dan wordt ik doorgestuurd naar een website. Weet iemand hoe ik bij een bestelling voorbij deze vraag kom ? Volgens mij moet ik helemaal geen ander OVchipkaart invoeren.
Er duidelijk allemaal. Chipkaarten, Produkten, abonnementen. Bestel je een abonnement ? Die neem je toch ? Rommeltje

 

Reputatie 1

Als ik het via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4/options probeer  dan kom ik niet voorbij GA VERDER

 

Indien je al een NS Flex abonnement hebt dien je via Mijn NS (browser) onder het kopje producten je abonnement te wijzigen en niet een nieuwe bestelling te doen via onze webshop.

Badge +3

Indien je al een NS Flex abonnement hebt dien je via Mijn NS (browser) onder het kopje producten je abonnement te wijzigen en niet een nieuwe bestelling te doen via onze webshop.

Dan kom je op het scherm zoals bovenstaande screenshot, maar als de knop Ga verder niets doet is er een ander probleem, waarschijnlijk een ad/scriptblocker.

Zo te zien in het eerste (mobiele) screenshot is er geen sprake van NS Flex, want ik zie een potloodje bij de ingangsdatum.

Blijkbaar is er op de kaart die je invult al een ander abonnement actief, dat betaald wordt door iemand anders (een volwassene)?

Reputatie 7
Badge +3

Het maakt in principe niets uit. Als je begint in de webshop en daar je bestelling doet, kom je vanzelf op een pagina om in te loggen op je MijnNS account of als je die niet hebt een account aan te maken.

Dit moet je dan te zien krijgen als je op “Ga verder” hebt geklikt.

 

Vervolgens heb je na inloggen de keus om je bestaande kaart (met of zonder Flex) te selecteren of een nieuwe kaart te bestellen. 

Reputatie 1

Ik wordt stapelgek van de ns. Ik wil 40euro betalen en buiten mijn 1eklas weekend vrij abonnemet 2eklas reizen. Hoe ziet dat er uit ? Wat een waanzinnige slechte site die overigens ook dus al jaren lang niet werkt. Hij gaat nu toch niet plotseling 1eklas kaartjes rekenen ?  Onderstaande wil ik maar wat betekend standaard 1eklas reizen ? Is dat in het weekend of geld dat dan plotseling ook buiten het weekend ?

 

 

Er valt dus niets te selecteren. Ik moet nummers van kaarten in vullen terwijl ik gewoon een bestaande actieve kaart had willen aanpassen.

 

Badge +3

Voor wat betreft het standaard 1e klas reizen gaat het om je vrij reizen periode (vr 18:30 - ma 04:00), in welke klasse je doordeweeks wilt reizen kan je instellen in Mijn NS of de NS app.

Een wissel naar 1e klas kan tot 15 minuten na een incheck of overstap.

Voor de rest lijkt er iets mis met je Mijn NS account, als je kaartnummer niet getoond wordt. Ik neem aan dat je die kaart wel ziet in Mijn NS?

Reputatie 1

Ik zag er twee  maar heb uiteindelijk aangedrufd er eentje te deleten uit 2017 die volgens mij in 2022 vervangen is door een ander maar waar volgens de NS nog wel een abonnement op zou zitten. Staat nu de klasse waar ik doordeweeks wil reizen op 1eklasse ? Volgens NS zou er nog geldighedisduur op zitten en bij OVchipkaart kun je dat niet zien.

 

Badge +3

Dat is dus een Flex abonnement, en de uitleg staat er onder.

Wil je buiten je vrij reizen periode dus gewoon 2e klas reizen dan zet je het daar om naar 2e klas en klaar.

In het weekend reis je dan natuurlijk gewoon 1e klas, want daar betaal je immers € 6,10 voor.

Reputatie 1

Er was nog een probleem bij gekomen, je mag blijkbaar niet een paar keer per maand wijzigen. Dus nog maar eens klantenservice gebeld. Behalve dat het allemaal niet werkt kan het ook een stuk duidelijker en overzichtelijker. Zou mij veel telefoontikken en tijd besparen en de NS heel veel ged. en ontevreden klanten. Dit kan veel sneller, veel duidelijker en veel beter tegen veel lagere kosten. 

Gewoon dit overzichtje gelijk ipv die uitermate beroerde website. En dan met wat vinkjes. Veel duidelijker.Dit hieronder is al bijna een 9 denk ik. Heeft me met zelf proberen en bellen 8 uur gekost. Het lijkt wel een anti trein en vooral een anti NS beleid. Wat ben ik vandaag van Arriva gaan houden. Gelukkig zijn de sprinter borden van juni 2022 tussen Hoogeveen en Groningen ook aangepast. Ook een topprestatie van onduidelijkheid.

Waarom zou je over klassewissel, Produkt, abonnement, contracten, contractduur en allerlei termen als dal en vrij praten als je het ook helder en op maar een manier op te vatten lijstje kunt doen waar exact bij staat wat het kost en ook nog een 10 paginas klikken en scrollen scheelt en ook nog eens harstikke overzichtelijk is. Zowat alles is fout aan die website.

 

Badge +3

Als je geen fan bent van NS Flex kan je hetzelfde krijgen via https://www.arriva.nl/consumenten/kaartjes-abonnementen/arriva-flow.htm

Geeft wel wat problemen met GTbV claims en zo.

Reageer