beantwoord

uit/in-checkgemist dalvrij

  • 11 November 2021
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

L.S.,
Bij het omchecken van NS naar Blauwnet is het niet goed gegaan waardoor ik wel uitgecheckt was bij NS maar niet ingecheckt bij Blauwnet. Op de eindbestemming lukte het uitchecken bij Blauwnet wel. Via Uitcheck gemist heb ik € 5,40 teruggekregen van de €20 die er was afgeschreven. Ik heb echter een flex dalvrij abonnement en ik ben tijdens de overstap voor 16.00 uur in de Blauwnet trein gestapt. Kan ik €14,60 terugkrijgen en hoe kan ik dit regelen?
B.v.d., Johan
icon

Beste antwoord door Tochjo 11 November 2021, 16:48

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Hoi.

Ik had recent iets dergelijks: een uitcheck gemist bij Arriva. Ik heb met OV-chipkaart.nl gebeld en als het goed is krijg ik het resterende bedrag binnenkort terug. 

Ik was echter totaal verbouwereerd toen ik vroeg wat ik fout had gedaan (of anders had moeten doen) bij het invullen van mijn teruggaveverzoek: 

Hun antwoord was: "Omdat u dalvrij hebt had u niet het daadwerkelijke station van de gemiste uitcheck moeten invullen maar hetzelfde station als waar u was ingestapt. Dan had u de volle ritprijs teruggekregen."

Ik zei "dan nep ik de zaak toch?" Antwoord: "Nee, zo is dat bij ons geregeld".

 

​​​​​​Raar hoor.....

Reageer