beantwoord

Uitbetaling tegemoetkoming van € 100

• 29 december 2017
  • 7 reacties
  • 917 Bekeken

Ik heb een mail ontvangen met het bericht over een tegemoetkoming van 100 euro. Deze ontvangt u in het kader van de boete die NS opgelegd heeft gekregen voor het niet behalen van afgesproken prestaties over reizigerspunctualiteit en vervoerscapaciteit in de spits op de Hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Breda in de periode 2015 en 2016. Is dit scam of echt?
icon

Beste antwoord door Iris NS 29 december 2017, 20:40

Hoi P.E. Baltus,

Welkom op het NS Serviceforum 🙂 Deze mail is inderdaad verstuurd door ons. Dit is overigens de juiste link: https://webformulier.ns.nl/tegemoetkoming.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zijn in ieder geval verspreiders van spam die met dit verhaal aankomen en hopen dat u uw adresgegevens prijsgeeft. Wat is de afzender?

Heeft u daadwerkelijk een abonnement voor de toeslag op ICDirect? Zo niet, dan mag u er van uitgaan dat het spam is. U ontvangt dan zeker geen €100,--
Badge +3
Dit is waarschijnlijk echt, aangenomen dat u een toeslagabonnement gehad hebt in die periode. Zie dit topic:

Ik heb een jaarabonnement Altijd Toeslag Vrij, krijg ik ook compensatie?
Houders van een doorlopend Intercity direct Altijd Toeslagvrij jaarabonnement ontvangen € 100 tegemoetkoming. De klanten die dit betreft krijgen hierover in december schriftelijk detailinformatie. Dit bedrag is door het ministerie van Infrastructuur en Milieu bepaald als een passend bedrag.
Er zijn in ieder geval verspreiders van spam die met dit verhaal aankomen en hopen dat u uw adresgegevens prijsgeeft. Wat is de afzender?

Heeft u daadwerkelijk een abonnement voor de toeslag op ICDirect? Zo niet, dan mag u er van uitgaan dat het spam is. U ontvangt dan zeker geen €100,--

De afzender is Nederlandse Spoorwegen
Reputatie 7
Badge +4
Dan is de kans groot dat het echt is. Er is namelijk een tegemoetkoming toegezegd voor de gebruikers die een jaarabonnement hebben voor ICDirect toeslagvrij.
Ik heb dit niet, maar kreeg wel spam dat ik recht had op €100 euro. Dat klopt van geen kanten. De tactiek is zaken uit het nieuws te misbruiken waardoor het echt lijkt. Als u dit abonnement heeft, dan kan het heel goed origineel zijn, want deze brieven zijn wel verstuurd door NS. Als u dit abonnement niet heeft, krijgt u ook niks terug. U krijgt het niet alleen vanwege het niet behalen van afgesproken prestaties over reizigerspunctualiteit en vervoerscapaciteit in de spits op de Hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Breda in de periode 2015 en 2016.
Hoi P.E. Baltus,

Welkom op het NS Serviceforum 🙂 Deze mail is inderdaad verstuurd door ons. Dit is overigens de juiste link: https://webformulier.ns.nl/tegemoetkoming.
In mijn brief stond in de link cashback ipv tegemoetkoming. Dat werkte dus niet. Inmiddels alles goed gekomen...
Fijn om te lezen, wku1952. Bedankt voor het terugkoppelen.

Reageer